امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

اعتبارات کافی برای احداث آب شیرین کن در هرمزگان اختصاص داده شود / مراحل احداث آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس آغاز شده

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : اعتبارات کافی برای احداث آب شیرین کن در هرمزگان اختصاص داده شود.

به گزارش میناب نیوز ،  جاسم جادری در دیدار با معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه میزان بارندگی در استان هرمزگان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین تر است، عنوان کرد: برای احداث آب شیرین کن ها در هرمزگان با توجه به نیاز این استان و کمبود بارندگی ها دیر اقدام شد اما با تلاش هایی که در این دولت صورت گرفت، مراحل احداث آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس آغاز شده و باید در احداث آن تسریع شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته بارندگی کمی در هرمزگان داشتیم، میزان آب سد استقلال میناب به حجم مرده رسید و اعتبارات زیادی از سوی استان برای تامین منابع آب هزینه شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بندرعباس جزء سه شهر بحرانی کشور در کمبود آب بوده است، افزود: با توجه به این شرایط درخواست داریم که اعتبارات کافی برای احداث آب شیرین کن در هرمزگان اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مراحل احداث سد سرنی میناب نیز به خوبی انجام شود چون با توجه به  آب های زیادی که در هرمزگان به دریا ریخته می شود، احداث سدهایی همچون سد سرنی برای استفاده از این آب ها نیاز است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به وضعیت سد جگین، اظهار داشت: این سد 278 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد و باید برای تخصیص آب از این سد نیز با توجه به نیاز استان اقدام لازم انجام شود و می توان از آب آن در شرق هرمزگان استفاده کرد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1682

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge