امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

سهم جوانان هرمزگان از 150 نیروی استخدامی در شرکت نفت 5 نفر است / در بشاگرد ، جاسک و میناب نیروی ماندگار نداریم / با داشتن نعمت دریا ما نباید نگران بیکاری در هرمزگان باشیم

میناب نیوز : عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به خود بیایند و با تمام توان اشتغال در هرمزگان را سر و سامان دهند تا شاهد رونق کسب و کار و اشتغال پایدار در هرمزگان باشیم.  

به گزارش میناب نیوز به نقل از فارس ، احمد مرادی در همایش وفاق علمای اهل سنت و شیعه اظهار داشت: اشتغال اولویت اول استان هرمزگان است و در جلسه‌ای که با وزیر نفت داشتیم عرض کردیم که از 150 نفر نیرو که جذب شده است فقط پنج نفر از آنان هرمزگانی هستند و در آموزش و پرورش هم وضع بدین‌گونه است چراکه 600 نفر غیربومی از ظرفیت‌های استان استفاده کرده‌اند و جوانان بومی و ماندگار هرمزگان همچنان بیکار و بلاتکلیف مانده‌اند.

 وی افزود: در بشاگرد، جاسک و میناب نیروی ماندگار نداریم و ظرفیت‌ها بلاءاستفاده باقی مانده است و با جذب نیروهای غیر بومی زیرساخت‌ها آسیب می‌بیند ولی در جهت ترمیم آن تاکنون قدمی برداشته‌ نشده است.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از مشکلات استان همواره شاهد حضور پررنگ ائمه جمعه خصوصا نماینده ولی فقیه در استان بودیم و با تذکرات چندین بار ایشان، شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات بوده‌ایم که جا دارد از وی تشکر نمایم.

 مرادی ادامه داد: دغدغه‌های اقتصادی زیادی در استان وجود دارد که با همراهی علما و ائمه جمعه می‌توان آنها را به نفع مردم برطرف کرد.

 وی عنوان کرد: با داشتن نعمت دریا ما نباید نگران بیکاری حتی یک شهروند در هرمزگان باشیم، متاسفانه در بعضی مواقع موانعی در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کنند که مردم زاغه‌نشین از حداقل‌ها هم محروم بمانند.

 نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان اضافه کرد: در هرمزگان ظرفیت‌هایی هست که نباید کسی از آن غافل باشد با دارا بودن شهرک‌های صنعتی متاسفانه هنوز بیکاران زیادی داریم و طی بازدیدی که از شهرک صنعتی بندرعباس داشتم با فردی مواجه شدیم که برای 110 نفر اشتغال ایجاد کرده بود و کلی بدهی دارد همه موانعی ایجاد می‌کنند که کارآفرینان هم نتوانند کاری از پیش ببرند.  

مرادی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به خود بیایند و با تمام توان اشتغال در هرمزگان را سر و سامان دهند تا شاهد رونق کسب و کار و اشتغال پایدار در هرمزگان باشیم.  

وی افزود: اشتغال پایدار آن است که مردم به آینده خود امیدوار باشند و این امیدواری باید در چهره خانواده‌ها دیده شود چرا باید با دارا بودن ظرفیت‌های اشتغال همچنان جوانان ما بیکار باشند و خانواده‌ها دغدغه‌مند.

 نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم که به جد پای کار باشند تا بتوانیم برای رفع موانع اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار در استان قدمی برداریم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1983

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge