امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

بخش خصوصی امور ایجاد دیتا سنتر در هرمزگان در نظر بگیرد

میناب نیوز : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : برای احداث دیتا سنتر در هرمزگان در نظر داریم که بخش خصوصی امور ایجاد آن را در نظر بگیرد که در صورت نبودن متقاضی فکری برای احداث این مرکز خواهیم کرد .

به گزارش میناب نیوز ، دکتر محمود واعظی در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نیروی انسانی اظهار کرد : توجه به بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان‌های هرمزگان همواره مورد توجه دولت یازدهم بوده است که در این راستا تکیه و برون سپاری امور به بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی گفت: ‌در این وزارتخانه تمام تلاش بر استفاده از فارغ‌التحصیلان این حوزه است به نحوی که امروز 100 هزار اپلیکشن بومی توسط جوانان کشور طراحی شده است که می‌توان از این مسیر صادرات نیز داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزاتخانه برای همکاری در امور صادراتی با هرمزگان خبر داد و بیان داشت: تمام تلاش خود را برای رونق دهی اقتصادی از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: برای برای رفع کندی و بهبود سرعت اینترنت در هرمزگان نیز آمادگی کامل داریم کما اینکه در این سال‌ها ظرفیت پهنای باند در هرمزگان را چندین برابر کرده‌ایم و از طرفی شبکه انتقال اطلاعات استان نیز سه و تعداد مشترکین اینترنت استان نیز 10 برابر شده است و در حالی که از ابتدای دولت یازدهم روستاهای هرمزگان اینترنت نداشتند امروز بیش از 830 روستا در این روستا از اینترنت برخوردارند.

واعظی به راه‌اندازی مرکز آپا و شبکه پهن باند هرمزگان اشاره کرد و افزود: رتبه هرمزگان در حوزه ای‌سی‌تی تا قبل از این در کشور 14 بود که امروز به رتبه 11 بهبود یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کشیدن 900 کیلومتر فیبرنوری در هرمزگان و توسعه ظرفیت دو برابری در مباحثی همانند انتقال دیتا و اطلاعات و افزایش پهنای باند در این استان تا پایان سال خبر داد.

وی به مبحث دیتاسنتر اشاره و خاطرنشان کرد: برای این امر در نظر داریم که بخش خصوصی امور ایجاد آن را در نظر بگیرد که در صورت نبودن متاقضی فکری برای احداث این مرکز خواهیم کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2046

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge