امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

شهرک صنایع دستی در میناب راه اندازی می شود/ میناب مرکز صنایع دستی هرمزگان محسوب می شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : شهرک صنایع دستی در میناب راه اندازی می شود .

گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در نشست صمیمی با فعالان، سرمایه گذاران و بهره برداران بخش خصوصی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد ، با بیان اینکه براساس برنامه ها استان هرمزگان به عنوان مقصد گردشگری تعریف شده است ، عنوان کرد : هنوز اقدامات و برنامه های مورد نیاز به اندازه کافی در این زمینه انجام نشده اما در سال جاری کشتی مسافری میان ایران و عمان از طریق هرمزگان راه اندازی و تسهیلاتی برای گردشگران دو کشور در نظر گرفته شد.  

وی با بیان اینکه گردشگری قرار است در برنامه های دولت جایگاه خود را پیدا کند، افزود: هم اکنون کشور ما نیم درصد سهم گردشگری دنیا را در اختیار دارد در حالی که جزء 15 کشور نخست دنیا در زمینه داشتن ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری هستیم و باید جایگاه خود را ارتقا بخشیم.

 استاندار هرمزگان ادامه داد: در هرمزگان قرار بود منطقه نمونه گردشگری در شرق بندرعباس ایجاد شود که طرح آن آماده است و مصوبه هیئت دولت را نیز دارد که اگر عملیاتی شود جهشی در گردشگری هرمزگان ایجاد خواهد کرد.  

جادری با اشاره به ظرفیت های شهر بندرکنگ در هرمزگان، اظهار داشت: بندرکنگ منطقه ای گردشگری و دارای میراث فرهنگی مناسب است که خانه های سنتی و قدیمی این شهر به عنوان نماد معماری هرمزگان محسوب می شود و می تواند در جذب گردشگر کمک کند.

 وی اضافه کرد: در شهرستان میناب نیز شهرک صنایع دستی در حال ایجاد است چون میناب مرکز صنایع دستی هرمزگان محسوب می شود که این اقدام، کاری بی سابقه در کشور است و به عرضه و فروش محصولات صنایع دستی کمک می کند.

 جادری به ظرفیت های جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد توجه بیشتری به ظرفیت های گردشگری جزیره هرمز صورت گیرد و اگر اعتبارات ملی و تامین تسهیلات برای این منطقه داشته باشیم بخش خصوصی نیز در آن حضور بهتری پیدا می کند.

 استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ گویش مردم هرمزگان، خاطرنشان کرد: برای پژوهش های مردم شناسی در استان باید توجه لازم صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری هرمزگان در سال 85 تهیه شده که اگر به روز شود کمک بسیاری خواهد داشت، افزود: برای خور آذینی در شهرستان سیریک کارهای زیربنایی انجام شده اما امکانات لازم برای گردشگران در این خور ایجاد نشده که اگر جز برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد کمک خوبی به جذب گردشگر در آن خواهد داشت.

 جادری خاطرنشان کرد: همه بخش ها از صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی دریافت کرده اند و گردشگری نیز به تنهایی می تواند به اندازه نفت برای کشور درآمد داشته باشد و درخواست داریم از صندوق توسعه ملی تسهیلات به بخش گردشگری پرداخت شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2088

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge