امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه مهمان مردم هرمزگان خواهد بود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود آخر هفته جاری به هرمزگان سفر خواهد کرد.

به گزارش میناب نیوز، مهدی دوستی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور به هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته رئیس جمهور در آستانه جشن 45سالگی انقلاب اسلامی و در اولین روز از دهه فجر به استان هرمزگان سفر خواهد کرد و علاوه بر بندرعباس به شهرستان‌های بشاگرد و بوموسی نیز سفر خواهد کرد.

وی افزود: این سفر پر خیر و برکت در روزهای پنجشنبه 12 و جمعه 13 بهمن ماه انجام میشود که شاهد بهره‌برداری از 1032 طرح‌ مهم عمرانی و اقتصادی به ارزش 105همت خواهیم بود که نشان میدهد در 2 سال و نیم عمر دولت اقدامات گسترده و کم‌سابقه در سطح هرمزگان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این سفر عملیات اجرایی 385 پروژه به ارزش 160 هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود و چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، معادن، صنعت و... خواهیم داشت.

استاندار هرمزگان با تنوع و گستردگی پروژه‌های این سفر گفت: به دلیل محدودیت زمانی برای افتتاح ها پروژه های این سفر به 22 بسته تبدیل شده و یکی از مهم ترین بسته‌های سفر، مربوط به حوزه مسکن است و بهره برداری از 14 هزار واحد مسکونی است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع با افتتاح های قبلی میزان بهره برداری از مسکن در دولت سیزدهم به 20 هزار واحد مسکونی در هرمزگان رسیده تصریح کرد: بالغ بر 121 درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن نیز در استان تامین شده و 91 درصد واحدها نیز پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: دیگر بسته مهم راه‌های استان هستند که به غیر از پل‌ها ۸۰۰ کیلومتر راه شامل راه‌های اصلی، فرعی در حوزه روکش، بهسازی و آسفالت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان هم  190 تخت بیمارستانی شامل بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و بیمارستان فارابی بستک به بهره برداری خواهد رسید، علاوه بر این 34 پروژه دیگر در حوزه بهداشت و درمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و دو دانشکده علوم پزشکی غرب و شرق را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود گفت: این نیروگاه با ظرفیت 5 هزار مگاوات خواهد بود که نقشی تعیین کننده و اساسی در تحول و توسعه سواحل مکران ایفا خواهد کرد، این نیروگاه جزو برترین نیروگاههای جهان خواهد بود که خوشبختانه کارهای آغازین آن انجام شده و به دست رئیس جمهور رسما عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه آب و فاضلاب نیز بسته بسیار خوبی آماده شده اظهار داشت: در این سفر ۱۵۶ روستا و ۵ شهر به مدار آبرسانی پایدار وارد می‌شوند علاوه بر این در حوزه آبشیرین کن ها هم 5 طرح آماده شده، همچنین در حوزه فاضلاب نیز 3 فاز پروژه انتقال پساب به صنایع آماده و تکمیل شده که در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

دوستی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال پساب به صنایع بدون صرف هزینه دولتی و مسئولیت‌های اجتماعی بوده گفت: ورود فاضلاب بندرعباس به خلیج فارس یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده که پروژه رفع این معضل در دولت سیزدهم آغاز و قرار داد 2800 میلیارد تومانی خرید پساب توسط صنایع منعقد شده و بالغ بر 1800 میلیارد نیز پرداخت شده و 1600 میلیارد تومان نیز از بانک ملی تسهیلات دریافت شده است.

وی افزود : در بحث آموزش هم در این سفر 800 کلاس درس در قالب 200 مدرسه آماده بهره برداری شده که هوشمند سازی 302 کلاس نیز بخشی از آن می‌باشد، در حوزه شیلات 4400 هکتار به ظرفیت مزارع پرورش میگو افزوده شده و 6100 تن نیز به ظرفیت تولید ماهی در قفس اضافه شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه بندری طرحهای زیادی شامل 40 هزار میلیارد تومان پروژه داریم گفت: عملیات اجرایی ترمینال مکانیزه ریلی، کشاورزی و طرح توسعه پسکرانه بندرشهید رجایی در این سفر آغاز خواهد شد علاوه بر آن عملیات اجرایی بندرگاه لنگه و بهره برداری از 5 بندرگاه را نیز در برنامه داریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های گازرسانی، کشاورزی، برق رسانی و ایجاد پست برق، ورزش و مخابرات هم طرحهای بسیار زیادی آماده بهره برداری داریم گفت:  افتتاح 7 شهرک جدید صنعتی تحولی بزرگ تر این حوزه است و در حوزه معادن بخشی از طرح ها افتتاح و در بخشی دیگر نیز عملیات اکتشاف 4 پهنه جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش میناب نیوز ، احداث فرودگاه میناب،بندرگاه میناب ،پتروشیمی میناب ،بیمارستان تامین اجتماعی شرق هرمزگان ، ساختمان علوم پزشکی شرق هرمزگان ،ورزشگاه ده هزار نفری و سالن پنج هزار نفری میناب بخشی از خواسته های به حق مردم شهرستان بندری میناب است 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3755

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge