امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

چهار پلاتو تئاتر در میناب ساخته می‌شود

میناب نیوز:در جلسه مشترک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار ویژه، شهردار و رئیس شورا میناب به تفاهم ساخت چهار پلاتو در این شهرستان انجام پذیرفت.

به گزارش میناب نیوز، علیرضا درویش‌نژاد تحول و پیشرفت جامعه را منوط به کارکرد خوب و موثر فرهنگ و هنر دانست و گفت: فرهنگ و هنر با پرداختن به مسائل زیبا شناسی و تولید آثار مورد نظر جامعه باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی و تحول در عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

وی افزود: فرهنگ و هنر بهترین ظرفیت برای پرداختن به مسائل شهری همچون حقوق شهروندی، فضای سبز، طراحی پارک‌ها و … می‌باشد و باید سعی شود حضور هنرمندان در فضاهای عمومی شهرها افزایش یابد.

علیرضا درویش‌نژاد ساخت اماکن فرهنگی مورد نیاز در اماکن مختلف شهرها به ویژه پارک‌ها را از ضروریات دانست و اظهار داشت: ساخت و ایجاد چنین فضاهایی باعث افزایش تولیدات هنرمندان و رواج این آثار در بدنه جامعه می‌شود و از این طریق فرهنگ عمومی جامعه ارتقا می‌یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از همکاری و همیاری فرماندار ویژه، شهردار و شواری شهر به دلیل همیاری در ساخت فضاهای فرهنگی در نقاط مختلف شهر تقدیر و تشکر کرد و یاد آور شد: میناب با توجه به پیشینه برجسته فرهنگی و هنری به ویژه در تئاتر این شایستگی را دارد که هنرمندان آن از بهترین فضاهای فرهنگی بهره‌مند باشند.

درویش‌نژاد اضافه کرد: ساخت چهار پلاتو نمایش در نقاط مختلف و پارک‌ها میناب با همکاری فرمانداری و شهرداری آغاز خواهد شد که تا پایان سال دو مورد آن آماده و به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا پاکدامن، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب از توجه ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد به تقویت شهرستان ها و به ویژه میناب تشکر کرد و گفت: تمرکز زدایی از فعالیت‌های فرهنگی و توزیع عادلانه آن در تمام نقاط استان از رویکردهای مهم و ویژه‌ی نگاه کلان فرهنگی کشور است که هم اکنون در هرمزگان به خوبی قابل مشاهده می‌باشد.

وی افزود: امسال از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامگذاری شده است و در همین راستا و با توجه به توانمندی هنرمندان نمایش میناب در سطح ملی، ساخت چهار پلاتو تئاتر در اماکن عمومی و پارک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پاکدامن اشاره کرد: پلاتوهای تئاتر به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که نیاز هنرمندان در سایر رشته‌های هنری همچون موسیقی، تجسمی، و …را نیز بر طرف نمایند.

در ادامه محمد داش جان شهردار و عبدالعلی زائری رئیس شورای اسلامی میناب آمادگی کامل خود را در جهت ساخت چهار پلاتو تئاتر در این شهرستان را اعلام کردند و اظهار داشتند: بدون شک ساخت فضاهای فرهنگی نقش به سزایی در پیشرفت شهرستان میناب خواهد داشت.

گفتنی است: در این جلسه مقرر گردید دو پلاتو تا پایان امسال و دو پلاتوی دیگر نیز تا نیم‌سال اول سال آینده ساخته شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 822

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge