امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

تشکیل بسیج متخصصین درسازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

میناب نیوز:فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهادکشاورزی گفت: بسیج متخصصین با هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شناسایی ظرفیت ها، چالش ها و بهره گیری از تخصص پژوهشگران در تامین امنیت غذایی کشور در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است و بر همین اساس بسیج متخصصین در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان راه اندازی می شود.

به گزارش میناب نیوز ، فراهانی در همایش بسیج متخصصین افزود: دروزرات جهاد کشاورزی 18کانون تخصصی تشکیل شده است که مهمترین آنها شامل کانون گیاه پزشکی، شیلات، دام وطیو، باغبانی، امور عشایری و تنظیم بازار می باشد.

وی اظهار داشت: تولید بر اساس نیاز کشو، کاهش وابستگی کشور به محصولات کشاورزی خارجی، استفاده از دانش متخصصان در تولید محصول با کیفیت و رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله کمبود آب از مهمترین برنامه های بسیج متخصصین در جهاد کشاورزی است .

فراهانی با اشاره به اینکه بسیج در هر بخشی ورود کرده است باعث تحول شده است بیان داشت: در بخش کشاورزی 30 درصد محصولات به ضایعات تبدیل می شوند و باید برنامه ریزی مناسب این ضایعات را کاهش دهیم.

وی افزود: هرمزگان با داشتن دریا بستر مناسبی برای آبزی پروری دارد و باید با استفاده از تخصص بسیجیان پژوهشگر این بخش را فعال تر سازیم در ادامه این همایش رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بخش کشاورزی درراستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بیشترین ظرفیت را در تولید و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

ناصر حیدری پوری افزود: امروز بخش کشاورزی نیاز به علم کشاورزی و تحقیق دارد که بسیج متخصصین می تواند بازوی علمی سازمان جهاد کشاورزی در اجرای طرح ها باشد.

وی در پایان افزود: امیدواریم با همکاری بیسج متخصصین در آینده شاهد تحول در بخش کشاورزی باشیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1080

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge