امروز: جمعه 14 ارديبهشت 1403 برابر با 03 می 2024

آزمایش دومین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران

میناب نیوز:دومین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران با موفقیت آزمایش شد . این مرحله آزمایش موتور ، سامانه ناوبری و مکانیکی و الکترونیکی کشتی شهرکرد بود.

کشتی اقیانوس پیمای شهرکرد 187متر طول ، 30 متر عرض و 5/16ارتفاع متر و گنجایش جابجایی 2 هزار و200 کانتینر را دارد. این کشتی را متخصصان ایرانی در شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس ساخته اند. کشتی اقیانوس پیمای شهرکرد از شناورهای پرسرعت و پیشرفته کانتینر بر و به روز در صنعت دریایی و تجارت کالاست .

این کشتی فردا ( یکشنبه ) به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده می شود 3 سال پیش هم شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس نخستین اقیانوس پیما ی ایرانی را ساخت و به شرکت کشتیرانی تحویل داد.کشتی ایران اراک اکنون بین بنادر کشور و بنادر کشورهای جنوب شرق اسیا کانتینر جابجا می کند.

کشتی شهرکرد با ویژگی های کشتی ایران اراک ساخته شده است. مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت : با ساخت دومین کشتی اقیانوس پیمای کانتینربر دانش ساخت این نوع از شناور ها در کشور بومی شد.

رضائیان افزود : طراحان ، مهندسان و کارگران ایرانی همه مراحل طراحی تا ساخت و نصب تجهیزات کشتی شهرکرد را به عهده داشتند .

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت : هزینه خرید مشابه خارجی کشتی شهرکرد 60 میلیون دلاراست که نمونه ایرانی آن 25 درصد کمتر از نمونه خارجی اش داشت .

رضائیان افزود : شهرکرد از مشابه خارجی اش با کیفیت تر است و همه استانداردهای دریانوردی را از سازمان جهانی دریانوردی دریافت کرده است .

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت : اکنون 80 درصد شناورهای مورد نیاز کشور در این شرکت ساخته می شود .

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل همه نیازهای صنعت نفت و گاز به سازه های دریائی را تأمین می کند .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1128

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge