امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

بهره‌برداری از چهار پروژه شاخص استان در پانزدهمین سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان

میناب نیوز:استاندار هرمزگان با اشاره به پانزدهمین سفر ریاست محترم جمهور با استان گفت: در این سفر تعداد چهار پروژه بزرگ در بخشهای مختلف مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش میناب نیوز روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان٬ ابراهیم عزیزی در نشست خبری تشریح برنامه‌های پانزدهمین سفر ریاست جمهوری به هرمزگان٬ هدف از این سفر ریاست عالی دولت را افتتاح چهار پروژه بزرگ استان اعلام کرد و افزود: افتتاح کارخانه فولاد کاوه جنوب که تولید آن آهن اسفنجی به میزان یک میلیون و 850هزار تن در سال ازجمله پروژه‌هایی است که به دلیل اهمیت فراوان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی میزان ایجاد اشتغال این پروژه عظیم در فاز اول را یک هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: این پروژه مهم صنعتی با اعتباری بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده که با وجود کارخانه فولاد جنوب٬ هرمزگان و کاوه‌جنوب٬ بعنوان سه واحد فعال فولاد در استان٬ هرمزگان را به درستی٬ به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد کرد.

عزیزی همچنین از افتتاح کارخانه فولاد صبا در آینده نزدیک خبر داد و پیشرفت فیزیکی آن را 60درصد اعلام کرد. این مقام مسول با اشاره به افتتاح 10هزار واحد مسکن مهر در استان افزود: از این تعداد واحد مسکونی قابل‌افتتاح و تحویل٬ تعداد چهار هزار و 800واحد در شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت شامل بندرعباس٬ میناب و رودان است.

مقام عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار و 200 واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر 25هزار خانوار و دو هزار واحد در بافت‌های فرسوده که از مزایای وام ویژه بافتهای فرسوده بهره‌مند شده‌اند٬ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پروژه دوخطه شدن راه‌آهن تزرج-بندرعباس٬ این پروژه را برای هرمزگان که مشهور به پایتخت حمل‌ونقل کشور نامیده می‌شود٬ بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: طول خط دوم راه‌آهن بندرعباس-تزرج 180کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر 470میلیون یورو و ایجاد اشتغالزایی پایدار با حضور رئیس‌دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

عزیزی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این طرح بزرگ ریلی افزود: این پروژه در مدت یک سال آماده بهره‌برداری شده که با بهره برداری از آن ظرفیت حمل‌ونقل ریلی استان را به بیش از 45میلیون تن افزایش خواهد داد.  

استاندار هرمزگان در ادامه سخنانش با اشاره به دیگر پروژه آماده افتتاح که قرار است با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری از آن آغاز شود٬ بیان داشت: بهره‌برداری از پروژه مهم و بزرگ باند دوم بزرگراه بندرعباس-سیرجان به طول 442کیلومتر با اعتباری بیش از دو هزار و 600میلیارد ریال٬ موجب تقویت زیرساخت‌های استان در تمامی بخش‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قسمت‌هایی از این پروژه در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت ،تصریح کرد: این درحالی است که بخش‌های مهم پروژه بزرگ باند دوم بزرگراه بندرعباس-سیرجان٬ مانند گذرگاه‌های اصلی این بزرگراه طی یک سال گذشته موردتوجه قرار گرفته و آماده بهره‌برداری کامل شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به روند قابل ملاحظه پیشرفت پروژه‌های «مهر ماندگار» استان گفت: از تعداد چهار پروژه‌ای که روز یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت٬ سه پروژه جزو طرحهای مهر ماندگار بوده و فقط بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر جزء این طرحهای کلان نیست.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگی که در دست احداث هستند٬ افزود: واحدهای بیمارستانی که از نیازهای جدی مردم استان و همچنین واحدهای واحدهای صنعتی که قابلیت صادرات دارند در آینده نزدیک آماده و به بهره‌برداری کامل می‌شوند.

عزیزی همچنین به احداث بندرگاه‌های چندمنظوره در استان اشاره و عنوان کرد: 13بندر چندمنظوره برای تسهیل در حمل‌ونقل و ترددهای دریایی طی برنامه‌ای مشخص به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار به سفر دو روزه رئیس‌جمهور به هرمزگان اشاره کرد و گفت: وی ظهر شنبه هفتم آبانماه وارد استان می‌شود و در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1148

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge