امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

صنايع کشاورزي هرمزگان رونق مي گيرد

میناب نیوز:سرپرست مديريت صنايع کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان گفت: به متاضيان ايجاد صنايع فرآوري کشاورزي و زيرمجموعه هاي آن دراين استان تسهيلات يارانه دار پرداخت مي شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان: سهراب رمضان پور اظهارداشت: افزون بر هشت درصد از سود تسهيلات پرداختي از سوي بانکها براي ايجاد صنايع فرآوري کشاورزي را دولت پرداخت مي کند.

وي از فرآوري ، بسته بندي و نگهداري خرما بعنوان اولويت اول و درجه بندي و بسته بندي مرکبات و همچنين بسته بندي و نگهداري سبزي و صيفي با محوريت محصولات گلخانه اي بعنوان اولويت هاي بعدي (دوم و سوم)اين مديريت در زمينه ايجاد صنايع فرآوري کشاورزي در استان هرمزگان نام برد.

وی ابراز داشت: از مجموع يک ميليون و 260 هزارتن محصول کشاورزي باغي و زراعي قابل فرآوري دراين استان هم اکنون 362هزارتن فرآوري مي شود و 896هزارتن ظرفيت خالي باقي مانده است.

رمضان پور خاطرنشان کرد: علاقمندان به سرمايه گذاري مي توانند با مراجعه به اين سازمان و مديريت هاي جهاد کشاورزي در سطح شهرستانهاي هرمزگان در خواست هاي خود را در زمينه ايجاد صنايع فرآوري کشاورزي ارائه کنند.

به گفته وي ظرفيت هاي اين استان در بخش فرآوري محصولات شيلاتي و دامي شامل کشتارگاه صنعتي طيور، عمل آوري و انجماد ماهي و ميگو، توليد پودر ماهي کامل شده طوريکه مي توان گفت بيش از توليد است.

سرپرست مديريت صنايع کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان گفت: از سال 83 تاکنون 180فقره جواز تاسيس با پيش بيني ايجاد اشتغال براي سه هزارو 329 نفرصادر شده که 85 مورد آن به مرحله ساخت و ساز رسيده اند و از اين تعداد 74 مورد درحال کار و بهره برداري هستند.

سرپرست مديريت صنايع کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان از کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش بعنوان مشکل اصلي 10 واحد غير فعال صنايع تبديلي کشاورزي دراين استان نام برد و گفت: از آنجايي که اکثريت اين واحدها متعلق به بخش خصوصي هستند قادر به استفاده از تسهيلات ارايه شده از سوي صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي نيستند

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1146

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge