امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

افزایش 100 درصدی ترانزیت نفتی از بنادر هرمزگان

میناب نیوز:معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : در هفت ماهه ابتدای سال جاری 221 هزار تن انواع فراورده های نفتی از مجتمع بندری شهید رجایی ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 100 درصدی دارد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، اله مراد عفیفی پور با برشمردن توانایی و ظرفیت مجتمع بندری شهید رجایی و نقش کلیدی آن در تجارت دریایی کشور افزود: 60 درصد کالاهای ترانزیت از مرزهای کشور از مجتمع بندر شهید رجایی انجام می پذیرد .

وی با توجه به عملیات انجام شده اضافه کرد: ترانزیت کالای غیر نفتی این مجتمع بندری در مدت هفت ماهه سال جاری به یک میلیون تن کالا رسید که 7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

عفیفی پور گفت: مجتمع بندری شهید رجایی در حال حاضر با بیش از 80 بندر بین المللی روابط دریایی و مبادله کالا دارد. وی اضافه کرد: در مجموع بنادر هرمزگان در هفت ماهه ابتدای سال جاری یک میلیون و 175 هزار تن کالای غیرنفتی را ترانزیت کردند که 9 درصد رشد دارد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس بزرگترین مجتمع تخلیه و بارگیری کانتینری کشور است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1272

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge