امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

صنایع غرب بندرعباس آب مورد نیاز خود با احداث آب شیرین کن تامین کنند / احداث آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس به طور جدی پیگیری شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت :  احداث آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس به طور جدی پیگیری شود.

 

به گزارش میناب نیوز، دكتر جاسم جادری در پنجمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای مدیریت بحران کم آبی در هرمزگان، عنوان کرد: پیگیری احداث آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی در بندرعباس باید به صورت جدی انجام شود و در فاز اول باید برای آغاز به کار 50 هزار متر مکعب از این آب شیرین کن برنامه ریزی شود تا مشکل آب بندرعباس را حل کنیم.

وی در ادامه خواستار کاهش هدر رفت آب شد و افزود: کاهش میزان هدر روی آب در خط انتقال میناب به بندرعباس باید حتما در اولویت کاری شرکت آب منطقه ای هرمزگان قرار گیرد و هدر رفت آب در شبکه توزیع آب بندرعباس نیز باید با اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان کمتر شود.

استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم کاهش استفاده صنایع غرب بندرعباس از آب شرب این شهر تاکید کرد و بیان داشت: میزان مصرف آب در صنایع غرب بندرعباس باید مدیریت و کنترل شود و این صنایع باید در یک بازه زمانی مشخص، تمامی آب مورد نیاز خود را از طریق احداث آب شیرین کن تامین کنند.

جادری خاطرنشان کرد: برای تصمیم گیری بهتر در این خصوص جلسه ای با حضور مدیران صنایع غرب بندرعباس برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیم گیری مناسبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکل آب در هرمزگان، به هر میزان اعتبار و بودجه نیاز باشد، تامین خواهیم کرد و اختصاص خواهد یافت اما باید برای حل این مشکل راهکارهای عملی مناسب ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان توجه به دو مقوله آبخوان داری و آبخیزداری در هرمزگان را بسیار مهم برشمرد و گفت: آبخوان داری و آبخیزداری به حفظ سفره های آب زیرزمینی و نگه داری آب شرب را برای آینده کمک می کند.

جادری تصریح کرد: تخصیص آب از سد جگین برای رفع مشکل کم آبی نیز باید به طور جدی پیگیری شود و ما روی این کار تاکید داریم.

رای دادن به این مورد
(2 رای)
کد خبر: 1291

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge