امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

راه مراودات تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی از هرمزگان می‌گذرد

مشاور استاندار و رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان در یادداشتی آورده است: راه مراودات تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی از هرمزگان می‌گذرد.

به گزارش میناب نیوز مسعود پاکزاد گفت : هرمزگان همواره از ابعاد مخلتف در بعد ملی و منطقه‌ای و تا حدودی جهانی مورد توجه بوده و هست.

، از  میان ده‌ها ظرفیت و قابلیت منحصربه‌فرد جغرافیایی و طبیعی، آنچه که این استان را در منطقه خاورمیانه خاص‌تر کرده، دسترسی آسان و ارزان به آب‌های آزاد است.

از همین رو می‌توان گفت که نبض تپنده توسعه استان‌ها و مناطقی همانند هرمزگان در دنیا، بر اساس ارتباطات دریایی و بین‌المللی استوار است؛ پس بنابر این اصل می‌توان گفت روند توسعه هرمزگان با توجه به رابطه مستقیمی که با تعاملات حمل و نقل دریایی دارد، شتاب می‌گیرد

چرا که توسعه روابط می‌تواند به عنوان نمونه بر روی مباحثی همانند ترانزیت و تقویت تردد خطوط ناوگان شناوری و دریایی تاثیر بگذارد و در این بین شهرهای بندری هرمزگان که دارای امکانات مناسبی در بعد لجستیکی و پشتیبانی خدمات بندری و حمل و نقلی هستند، می‌توانند از این گذرگاه منتفع و متاثر شوند.

حال نیز همانطور که کارشناسان و صاحب‌نظران و غالبه مردم اذعان دارند، تاثیرات دور جدید تعاملات دولت تدبیر و امید با دنیا برروی شهرهایی همانند بندرعباس، بندرلنگه، کیش و قشم ، تیاب میناب وسایر بنادر مطرح هرمزگان به وضوح هویداست.

حال اگر بخواهیم در درون دایره انصاف و بدون تعصب قضاوتی از عملکرد دولت در مدت دو سال به روی کار آمدن آن داشته باشیم، آن‌چیز که در این برهه از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و کشور پررنگتر و برجسته‌تر می‌نمایند، این است که مردم در استان‌هایی همانند هرمزگان بیش از هر زمانی امید به توسعه، آینده و پویایی شهرهای خود بسته‌اند که این امر می‌تواند با مدیریت درست حتی منجر به تحقق و جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و تاثیرگذار شود که بحمدااله این مسیر در استان آغاز و در حال طی شدن است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1415

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge