امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

وحدت شیعه و سنی در هرمزگان مثال زدنی است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت : رابطه شیعه و سنی در هرمزگان به گونه ای است که با هم پیوند ازدواج برقرار می کنند و این وحدت در کل کشور مثال زدنی است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان ، ابراهیم عزیزی صبح امروز در همایش وحدت و بیداری اسلامی که در بندرعباس برگزار می شد ، بیان داشت: استان هرمزگان با مردمی ولایت مدار و متدین با دو مذهب شیعه و سنی با وحدت و صمیمیت درکنار یکدیگر زندگی می کنند .

وی وحدت شیعه و سنی در هرمزگان را مثال زدنی دانست و افزود: این همایش که دومین سال عمر خود را سپری می کند در راستای آشنایی تمامی سرزمینهای اسلامی با الگوی وحدت شیعه و سنی در هرمزگان است.

وی با اشاره به آفتهایی که جوامع اسلامی را تهدید می کنند، اظهار داشت : نخستین آفت بنیادین در جوامع اسلامی تفرقه میان اندیشه ها و مذاهب اسلامی است و دشمنان همواره تلاش کرده اند این تفرقه را تقویت کنند.

عزیزی ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با بهره گیری از تفرقه می توان جوامع اسلامی را تضعیف کرد و به همین علت هموراه بر ایجاد اختلاف میان مسلمانان دامن زده اند.

استاندار هرمزگان به تعصبهای بی مورد برخی افراد اشاره کرد و افزود: برخی تعصبات بی مورد به وحدت میان مسلمانان خدشه وارد می کند و اثرات مخرب و عواقب بدی همچون تندروی ها را به همراه دارد.

وی ابراز داشت: امروز برخی کج اندیشان با تعصبات و رفتارهای کورکورانه خود لطمات بزرگی را به جهان اسلام وارد می کنند و در واقع آنان مجری برنامه های دشمنان هستند.

وی عدم درک صحیح از دشمن مشترک را یکی از عوامل ایجاد تفرقه میان مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: با وجود این همه نقطه اشتراک متاسفانه برخی افراد نقاط اختلاف را بزرگنمایی می کنند .

استاندار هرمزگان تصریح کرد: عدم درک صحیح از دشمن مشترک گروههای افراطی را در جوامع ایجاد می کند و جامعه دچار تفرقه می شود و باید از اتحاد و انسجام به عنوان یک اصل اساسی بهره گرفت.

عزیزی با اشاره به القای ناکارآمدی نظام اسلامی از سوی دشمنان، بیان داشت: القای ناکارآمدی نظام مبتنی بر دین یکی از اقدامات دشمنان برای ایجاد تفرقه است در حالی که نظام دینی دستاوردهای فراوانی را داشته است و برادران اهل سنت و شیعه باید بدانند که خدشه وارد شده به ارزشهای انقلاب اسلامی متوجه تمامی مذاهب خواهد بود.

وی گفت: اگر به آفتهایی که جهان اسلام را تهدید می کنند توجه نکنیم تمامی بنیانهای ما آسیب خواهند دید و باید شیوه های مستکبرین را برای ایجاد تفرقه شناسایی و در راه رسیدن به وحدت راهبردی تلاش کنیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1447

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge