امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 01 می 2024

سفير چين در ديدار با استاندار هرمزگان: بندرعباس ديروز و امروز قابل مقايسه نيستند

میناب نیوز:سفير كشور چين در ديدار با استاندار هرمزگان گفت: در بازديد از بندرعباس بسيار متعجب شدم چرا كه بندرعباس ديروز و امروز اصلا قابل مقايسه نبوده و پيشرفت هاي صورت گرفته در استان كم نظير هستند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، یو هون یانگ پس از بازديد 2 روزه خود از استان هرمزگان و شهر بندرعباس با استاندار ديدار كرد و در اين نشست اظهار داشت: 20 سال قبل به استان هرمزگان سفر كرده بودم و در آن زمان مي توان گفت كه شهر بندرعباس شباهتي به مركز يك استان نداشت.

وي اضافه كرد: به علت بندري بودن اكثر شهرهاي استان هرمزگان به نظر مي آمد بيشترين استفاده از ظرفيت بزرگ دريا در زمينه صيد و صيادي بود و تجارت در ابعاد كوچكي به صورت محلي انجام مي شد كه در ذهن اينگونه مي آمد كه وارد يك مركز ماهيگيري بزرگ شده ايد.

وي گفت: بازارهاي مدرن و صنايع بزرگ به همراه فراهم آمدن همه زير ساخت هاي لازم امروز بندرعباس و استان هرمزگان را غير قابل مقايسه با شرايط ديروز نموده است به طوريكه من امروز تفاوتي بارز و برجسته اي بين بندرعباس با مركز كشور نديدم و فكر مي كردم وارد تهران شده ام.

سفير كشور چين ظرفيت هاي موجود در استان هرمزگان را عظيم عنوان كرد و بيان داشت: در مواردي مانند قابليت بندرعظيم شهيد رجايي حتي در كشور چين هم كه كشوري كاملا ترانزيتي و تجاري مي باشد كم نظير است.

یو هون یانگ در ادامه خواستار ايجاد روابط بيشتر براي استفاده 2 كشور از ظرفيت هاي هرمزگان شد و ابراز داشت: فراي بحث روابط دولت ها بايد ارتباطات فعالان اقتصادی و فرهنگی در سطح استان هاي چين و ايران نيز تقويت شود.

وي خاطر نشان كرد: هرمزگان در راهروي شمال و جنوب قرار داشته و در جوار تنگه هرمز و خليج فارس از موقعيتي خاص برخوردار است .

سفير كشور چين در ايران تاكيد كرد: قابليت هاي بزرگ مجتمع كشتي سازي، صنايع فولاد، آلومينيوم و روي در هرمزگان در كنار موقعيت ويژه جغرافيايي و امكانات حمل و نقلي مي تواند چشم اندازي بسيار روشن را براي گسترش روابط استان هاي چين و ايران و حتي در سطح كشوري باز كند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1451

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge