امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

استاندار هرمزگان:خليج فارس به نماد همبستگي ايرانيان تبديل شده است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان در مراسم اختتاميه سومين جشنواره ملي خليج فارس با بيان اينكه خليج فارس به نماد همبستگي ايرانيان تبديل شده است،گفت:بشر هویت تمدنی خود را به خلیج فارس بدهکار است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، ابراهيم عزيزي در مراسم اختتاميه سومين جشنواره ملي خليج فارس اظهار داشت: پاسداشت روز خلیج فارس نه تنها گرامی داشت خرد و اندیشه بلکه بزرگداشت روزی است که بشر هویت تمدنی خود را به آنن بدهکار است.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه تاریخ پر افتخار و پرغرور ایران اسلامی در تقویم خود حماسه‌های فراوانی دارد، ابراز داشت: روزهای ملی این سرزمین که هر کدام یک حماسه تمدن‌ساز می‌باشنددر تقويم ايران اسلامي، كم نيست.

وي افزود: روزهایی که تاریخ بسیاری از کشورها در حسرت تنها یکی از این ایام‌های پر عظمت است و ایران سرافراز مناسبت‌هایی به عمق تمام داشته‌‌های هفتاد و دو ملت دارد.

عزيزي با اشاره به روز ملي و باشکوه خليج فارس در تقويم، اين روز را روزی آشنا در میان حافظه جمعی تمام کسانی معرفي كرد که به فرهنگ و تمدن توجه ویژه اي دارند.

وي بيان كرد: خلیج‌فارس یک‌تنه به عنوان پایتخت انرژی جهان بارِ روشن‌ساختن دنیا را به دوش می‌کشد و هیچکس نمی‌تواند جهان را لحظه اي بدون خلیج‌فارس تصور کند.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان خاطرنشان كرد: خلیج‌فارس به عنوان رفیع‌ترین قله صلح و عدالت نه تنها وظیفه روشنایی ظاهری جهان را عهده‌دار است که همچون گوهری روشنایی بخش تاریخ ملل مختلف است.

وي از خلیج فارس به عنوان یک مکتب ياد كرد و يادآور شد: خليج فارس مکتبی است که در طول سالیان بسیار نماد صلح ، عدالت، عشق، آرامش، ازخود گذشتگی و آزادی خواهی برای تمام مردم جهان بوده است.

عزيزي تصريح كرد: خليج‌فارس امروز زنجير اتصال تمام كساني است كه در سايه برابري و برادري به تكامل انساني دل سپرده‌اند.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه ایرانیان در طول تاریخ به عنوان پاسداران اصلی این نقطه مهم همواره برای جهانیان الگوی صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی بوده‌اند، ادامه داد: ايرانيان به حق اجازه نداده‌اند این سرمایه بزرگ بشری قربانی زیاده‌خواهی و منفعت‌طلبی‌های غیر مشروع عده‌ای خاص شود.

وي گفت: خلیج‌فارس یک هویت مستمر و جاری با عمری معادل تمدن و تاریخ بشریت است که بی‌شک هر نوع تهدید برای این هویت می‌تواند آسیبی برای کل بشریت محسوب شود.

عزيزي حذف پرتقالی‌ها را از منطقه خليج فارس حماسه‌ای بزرگ و شگرف برای تاریخ ما دانست و اذعان نمود: خلیج‌فارس نماد مبارزه با استعمار و زیاده‌خواهی است.

وي ادامه داد: خليج فارس از این جهت نماد مبارزه با استعمار و استقلال‌خواهی است که در طول سالیان طولانی در مقابل هوس نامشروع منفعت‌طلبانه مستکبران مختلف ایستادگی کرده و پرچم یکتاپرستي خود را پاس داشته است.

استاندار هرمزگان تاكيد كرد: خلیج‌فارس به ما همه چیز از جمله هویت، امنیت، رفاه، آرامش، صلح، تمدن و... اعطا کرده است.

عزيزي افزود: خليج فارس همواره گهواره تمدن هاي درخشان بشري بوده است و ساحل نشينان خليج فارس هميشه پايه و گهواره تمدن ايران زمين بوده اند.

وي با بيان اينكه خليج فارس در حقيقت و به فرمايش مقام معظم رهبري قلب جهان اسلام است،خاطرنشان كرد: نظام اسلامی ایران نيز در حال حاضر به مطرح‌ترین ایدئولوژی در مقابل قدرتمند‌ترین قدرت‌ها تبدیل شده و در همين راستا پاسداري از ميراث معنوي و فرهنگي خليج فارس يك وظيفه مهم است.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان با تاكيد بر اين نكته كه خليج فارس يگانه رقيب قدرتمند نظام سرمايه داري است، تصريح كرد: بيگانگان به اين دليل در اين جغرافيا حاضر شده اند كه به درستي درك كرده اند ايران اسلامي به عنوان ام القراي جهان اسلام و پايگاه با عظمت اسلام مهمترين رقيب براي تمام نظام هاي عالم است.

وي در پايان با بيان اينكه خليج فارس به محوريت ايران اسلامي مركز احياي تفكر اصيل اسلامي است، اظهار كرد:خلیج فارس به عنوان گهواره تمدن بشری و قلب جهان اسلام هرگز اجازه یکه تازی به نظام سلطه را نداده و نمی دهد.

گفتني است مراسم اختتاميه سومين جشنواره ملي خليج فارس با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار هرمزگان و هنرمندان وبازیگران مطرح سینما ، مورخان وجغرافیدانان مطرح کشور و همچنین دبیران وبرگزیدگان جشنواره های موضوعی خلیج فارس در تالار آويني بندرعباس برگزار شد.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان جشنواره های موضوعی، دلاوران، خانواده های شهدای خلیج فارس، جانبازان و ایثارگران تقدیر می شود. رونمایی از هفت جلد کتاب با موضوع خلیج فارس، اجرای موسیقی محلی و غیره از دیگر برنامه های این مراسم است.

رای دادن به این مورد
(3 رای)
کد خبر: 1525

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge