امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر ژاپن: توسعه واحدهای صنعتی در هرمزگان مولود تحریم هاست

میناب نیوز:استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه واحدهای صنعتی و اقتصادی در هرمزگان مولود تحریم هاست.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در دیدار با سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استان هرمزگان در حوزه های مختلف دارای ظرفیت های فراوان و منحصر به فردی است که این قابلیت ها برای کشورهای علاقمند به گسترش روابط اقتصادی فرصت مناسبی است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های این استان ابراز داشت: هرمزگان یکی از استان های جنوبی ایران است که در ساحل خلیج فارس قرار گرفته و 14 جزیره با کارکردهای متنوع دارد. وی تصریح کرد: برخی جزایر استان هرمزگان ظرفیت هایی برای رسیدن به قابلیت های انرژی پاک را دارد.

عزیزی با بیان اینکه استان هرمزگان از ذخائر و ظرفیت های خوب انرژی برخوردار است، گفت: بخش قابل توجهی از انرژی که در دنیا مصرف می شود از ظرفیت جغرافیایی استان هرمزگان عبور می کند.

عالی ترین مقام اجرایی در استان هرمزگان تصریح کرد: به نوعی بخش قابل ملاحظه ای از دنیا، مدیون تلاش هایی است که کشور ایران و استان هرمزگان برای تامین امنیت انرژی در این منطقه بر عهده دارد.

وی با اشاره به بهره مندی هرمزگان از چهار شبکه حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی، از این استان به عنوان پایتخت حمل و نقل ایران یاد کرد و افزود: این استان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه اقتصادی است و پنج منطقه ویژه و آزاد را در دل خود جای داده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به نقش مهم بندر شهید رجایی در توسعه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: بیش از 63 درصد واردات و صادرات کشور توسط بندر شهیدرجایی انجام می شود.

وی از ظرفیت های قابل توجه فولاد و آلمونیوم در استان هرمزگان سخن گفت و ادامه داد: هرمزگان قطب فولاد و آلمونیوم کشور نیز هست و کارخانه های فولادسازی این استان بخش قابل توجهی از نیازهای کشور را در این بخش تامین می کنند.

عزیزی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان هرمزگان افزود: جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری در هرمزگان باعث شده سالیانه بیش از 10میلیون نفر از قابلیت های گردشگری این استان بازدید کنند. استاندار هرمزگان همچنین به ظرفیت های کشتی سازی در این استان اشاره کرد و ابراز داشت: صنعت صید و آبزیان نیز در هرمزگان منحصر به فرد است، در خلیج فارس حدود 800 نوع آبزی وجود دارد که 400 نوع آن قابل استفاده است.

وی با اشاره به قدمت استان هرمزگان در تجارت و بازرگانی، یادآور شد: بخش خصوصی در این استان پتانسیل خوبی برای ارتباط اقتصادی با سایر کشورهاست.

عزیزی با بیان اینکه کشورهای ایران و ژاپن دارای سوابق دیرینه در ارتباط با یکدیگر هستند، اضافه کرد: وجود بیش از 11 هزار نفر ایرانی در ژاپن بیانگر روابط حسنه و مطلوب دو کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که در طول دوران خدمت سفیر ژاپن در ایران، زمینه توسعه و گسترش ارتباط اقتصادی و گردشگری استان هرمزگان با کشور ژاپن فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان توسعه و گسترش صنعتی استان را مولود تحریم ها دانست و متذکر شد: برخی واحدهای صنعتی که در استان هرمزگان احداث شده اند در اوج تحریم ها بوده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده اند، ادامه داد: ما با تکیه بر توانمندی های جوانان، تفکر اندیشمندان و کسانی که دل در گروی این آب و خاک دارند اجازه ندادیم تحریم ها مانع روند توسعه و آبادانی کشور شود.

عزیزی گفت: ای کاش برخی کشورها در این تحریم ها دشمن را همراهی نمی کردند اگر چه تحریم ها فرصت خوبی برای خوداتکایی و خودکفایی ایران بود.

وی به رابطه خوب، مستحکم و طولانی ایران و ژاپن اشاره کرد و افزود: این ارتباط نباید تحت تاثیر برخی القائات نادرست قرار بگیرد اگر چه جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتباطات دوستانه با سایر کشورها و دولت ها تاکید داشته است.

استاندار هرمزگان در ادامه یادآور شد: ظرفیت های خوب سرمایه گذاری در هرمزگان فراهم است و به ویژه این امکان برای حضور بخش خصوصی ژاپن به منظور توسعه تکنولوژی، ارتباطات و همکاری در استان مهیاست.

در ادامه کوجی هاندا،سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد که حضورش در این استان زمینه ارتباطات بیشتر را فراهم کند.

وی گفت: کشور ژاپن در حوزه های انرژی پاک و اکولوژی دارای تجربیات ارزشمندی است که آماده انتقال این تجربیات به استان هرمزگان است.

سفیر ژاپن با بیان اینکه ارتباط میان ایران و ژاپن دارای سابقه تاریخی است، تصریح کرد: سعی می کنم تا زمانی که در ایران هستم ارتباط میان دوکشور را توسعه دهم.

وی در پایان با اشاره به بازدید خود از بندر شهید رجایی و پالایشگاه ستاره بندرعباس یادآور شد: به نظر من استان هرمزگان با این همه قابلیت دارای جایگاه مهمی در کشور ایران است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1544

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge