امروز: شنبه 15 ارديبهشت 1403 برابر با 03 می 2024

گشایش دومین دانشگاه تخصصی دخترانه کشور در میناب

میناب نیوز : معاون اداری - مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری از گشایش دومین دانشگاه تخصصی دخترانه کشور در میناب خبر داد .

متکان در سیزدهمین نشست اتاق فکر ، برنامه ریزی و سیاستهای راهبردی که با حضور 25 نفر از اساتید و رؤسای دانشگاهها و مدیران حوزه ستادی کشور در قشم برگزار شد گفت : مجوز تأسیس این دانشگاه از دفتر گسترش وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری صادر شده است .

متکان افزود : این دانشگاه از مهر سال آینده دررشته های آبخیز داری ، شیلات ، گیاه پزشکی ، صنایع دستی و فنی مهندسی از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد .

وی به ظرفیتهای فراوان استان ساحلی هرمزگان اشاره کرد و گفت : قرار است سال آینده در دانشگاه هرمزگان بر اساس طرح جامع ، همه رشته ها در حوزه کاربردی و سطح تکمیلی ارائه شود.

 معاون اداری - مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری افزود : دانشگاه هرمزگان بعنوان دانشگاه جامع استان از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و ظرفیت در همه حوزه ها افزایش 4 برابری دارد.

متکان گفت : از ابتدای سال تاکنون 28 میلیارد تومان به بخشهای عمرانی و سایر بخشهای دانشگاه هرمزگان اختصاص یافته است.

وی ایجاد هزینه سرانه در بودجه بندی ، از حالت سنتی سالهای گذشته به حالت علمی و بر اساس هزینه سرانه دانشجویی را یکی از مهمترین دستاوردها عنوان کرد و افزود : پس از گذشت یکسال و طرح آن در اتاق فکر حدود 50 درصد ، در بودجه و رشد حاصل از آن تحول ایجاد شده است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1547

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge