امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

استاندار هرمزگان تاکید کرد: جایگاه و نام خلیج فارس در دانشگاه ها بیشتر تبیین شود

میناب نیوز:استاندار هرمزگان در جلسه ستاد اجرایی جشنواره بین المللی خلیج فارس با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌ها در بزرگداشت روز ملی خیلج فارس گفت: جایگاه و نام خلیج فارس باید در مدارس و دانشگاه ها بیشتر تبیین شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در جلسه ستاد اجرایی جشنواره بین المللی خلیج فارس با اشاره به قدمت و سابقه تاریخی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس دارای سابقه و قدمتی به قدمت و تاریخ ایران اسلامی است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: یکی از ظرفیت های بزرگ جغرافیای ایران اسلامی پیوند ناگسستنی نام خلیج فارس و ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه صیانت از نام خلیج فارس یک تکلیف همگانی است، گفت: تلاش ما در راستای صیانت از نام بزرگ خلیج فارس است که در این راستا باید تلاش کرد تا هرسال نام بزرگ خلیج فارس بر همه فرصت های داخلی و خارجی نمایان گردد.

عزیزی ادامه داد: امسال جشنواره بین المللی خلیج فارس با بهره گیری از قابلیت های درون استانی و برون استانی با یک نگاه عمیق اعتقادی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه باید از نام خلیج فارس به عنوان یک هویت بزرگ و تاریخی با یک نگاه عمیق صیانت کرد، ابراز داشت: در روز ملی خلیج فارس تمام ایران اسلامی یکپارچه نام خلیج فارس را فریاد می زند و نشان می دهد که همواره پاسدار این هویت تاریخی بوده، هست و خواهد بود. نماینده عالی دولت در ادامه خواستار تبیین بیشتر جایگاه و نام خلیج فارس باید در مدارس و دانشگاه ها شد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه های جشنواره بین المللی خلیج فارس در تمام شهرستان های استان اجرا می شود، افزود: برنامه های اصلی جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس، جزیره هرمز و جزیره ابوموسی برگزار می شود.

استاندار هرمزگان از رونمایی از نقشه خاکی خلیج فارس در جزیره هرمز خبر داد و ابراز داشت: در نهم اردیبشت ماه همچنین از پنج اثر برتر خلیج فارس رونمایی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی استان باید متناسب با ظرفیت هایشان نسبت به اجرای برنامه در بزرگداشت روز خلیج فارس اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده های شهدای خلیج فارس و برگزاری یادوراه شهدای خلیج فارس، برگزاری شب شعر و حضور شعرای بزرگ در جزیره ابوموسی و .. از دیگر برنامه هایی است که همزمان با بزرگداشت روز خلیج فارس توسط دستگاه های مختلف اجرا می شود.

عزیزی در پایان با تاکید بر اجرای برنامه هایی در شان روز خلیج فارس خواستار ارائه برنامه های متنوع طی 72 ساعت آینده توسط مدیران دستگاه های اجرایی شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1616

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge