امروز: شنبه 15 ارديبهشت 1403 برابر با 04 می 2024

راه اندازی 21 رشته کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه هرمزگان در سال تحصیلی جدید

میناب نیوز : رئیس دانشگاه هرمزگان گفت : در سال تحصیلی جدید 6 رشته دکترا و 15 رشته کارشناسی ارشد به شمار رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه افزوده می شود.

نوحه گر افزود : این رشته ها در زمینه های کشاورزی و منابع طبیعی ، فنی مهندسی و علوم پایه با تأکید بر علوم و فنون دریایی است.

در حال حاضر دو هزار دانشجو تحصیلات تکمیلی خود را در 24 رشته دکترا و 75 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه هرمزگان می گذرانند .

وی گفت : برای نخستین بار در کشور رشته برنامه ریزی و مدیریت مناطق ساحلی و دریایی با تأکید بر موضوعات خلیج فارس و رشته حقوق دریاها و حقوق بین الملل دریا در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید دانشگاه راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت : با افزایش این رشته ها 150 نفر به شمار دانشجویان ارشد و 50 نفر به دانشجویان دکترا افزوده می شود.

نوحه گر افزود : با افزایش رشته های ارشد و دکترا درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی به 30 درصد می رسد که این برابر با اهداف برنامه پنجم توسعه دانشگاه هرمزگان است.

وی گفت : در سال تحصیلی جدید شمار رشته های کارشناسی از 45 رشته به 50 رشته افزایش می یابد.

نوحه گر با اشاره به فعالیت 230 عضو هیئت علمی در دانشگاه هرمزگان گفت : جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه در حال افزایش است و تا آخر سال 92 اعضای هیئت علمی به 300 نفر می رسد.

هم اکنون 5 هزار و 500 دانشجوی کارشناسی و 7 هزار و 500 دانشجوی ارشد در دانشگاه هرمزگان تحصیل می کنند. 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1676

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge