امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

مديران دستگاههاي اجرايي هرمزگان در زمينه آموزش ، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي اقدام كنند

میناب نیوز : معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت : مديران دستگاههاي اجرايي استان نيز در زمينه آموزش ، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي به عنوان يك گفتمان واحد در جامعه اقدام و عمل كنند.

 به گزارش میناب نیوز ، علي رئوفي در اولين جلسه كارگروه آموزش، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي استان هرمزگان، عنوان كرد: هدف  اقتصاد مقاومتي آن است كه كشور را در شرايط تحريم و فشار، پويا و غير قابل نفوذ كنيم.

وي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي در اين خصوص اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي به معناي كشيدن حصار دور تا دور خود  نيست بلكه به معناي آن است که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید اقتصاد كشور بالنده و  شكوفا باشد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان افزود: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، نگه داري کنیم و  اين امر یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.

وي ادامه داد: گفتمان اقتصاد مقاومتي در جامعه نبايد تنها به چاپ و نصب بنر هاي تبليغي  در مناطق مختلف شهري و بيلبرد ها  ختم شود و اين فرهنگ در جامعه بايد  به صورت عيني و در عمل براي همگان تبيين شود تا آحاد افراد جامعه  درك و بينشي از اين گفتمان كارآمد دست يابند و اثرات اين گفتمان را به صورت بارز در زندگي خود لمس كنند.

رئوفي در ادامه به نقش رسانه ها به ويژه صدا و سيما  در آموزش، فرهنگ سازي و تبليغ  اقتصاد مقاومتي به عنوان يك گفتمان واحد  اشاره كرد و در اين خصوص خاطر نشان كرد: رسانه ها به ويژه صدا و سيما مي تواند  در ساعات پر بيننده با دعوت از اساتيد دانشگاه ها ، كارآفرينان  و افراد موفق در زمينه اقتصاد مقاومتي  و همچنين توليد مستند هاي فاخر در زمينه اقتصاد مقاومتي در مسير فرهنگ سازي اين گفتمان  گام بردارد.

وي گفت: رسانه ها در خصوص مديريت مصرف در زندگي ، توجه به توليدات داخلي ، استفاده بهينه از امكانات ، مديريت زمان و توسعه فرهنگ كار آفريني در جامعه  بيش از پيش نقش ايفا كنند تا در زمينه دست يابي به اهداف از پيش تعيين شده اقتصاد مقاومتي به نتايج مطلوب برسيم  و از هدر رفتن فرصت ها و زمان جلوگيري كنيم.

رئيس كارگروه آموزش ، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي استان هرمزگان در ادامه به نقش مهم جامعه دانشگاهيان و آموزش و پرورش  در زمينه آموزش ، فرهنگ سازي و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و بيان داشت: متوليان  اين دو حوزه از ظرفيت هاي خود براي معرفي هر چه بيشتر  اقتصاد مقاومتي در بين دانشجويان و دانش آموزان براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده اقدام كنند.

رئوفي اظهار داشت : معرفي چهره هاي موفق در عرصه اقتصاد مقاومتي كه با كمترين امكانات موفق به كار آفريني و ايجاد  اشتغال پايدار در كشور و استان   شده اند يكي ديگر از مولفه هاي مهم معرفي فرهنگ اقتصاد مقاومتي در جامعه است  و نقش رسانه ها به ويژه رسانه ملي در معرفي چهره هاي موفق بسيار مهم است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان اضافه كرد: ائمه جمعه استان ، نخبگان ، امامان جماعت ، فرهنگيان و ساير اقشار تاثير گذار جامعه در معرفي و گفتمان سازي فرهنگ اقتصاد مقاومتي  در بين اقشار مختلف  جامعه كه از تاكيدات و خواسته هاي هميشگي رهبر معظم انقلاب از مسئولان است به صورت جدي وارد صحنه شوند.

رئوفي افزود: مديران دستگاههاي اجرايي استان نيز در زمينه آموزش ، فرهنگ سازي و تبليغ اقتصاد مقاومتي به عنوان يك گفتمان واحد در جامعه اقدام و عمل كنند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1924

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge