امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

اختصاص۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب به اراضی کشاورزی و باغات

میناب نیوز:استاندار هرمزگان از اختصاص۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب و ۱۳ میلیون متر مکعب آب از سد شمیل و نیان به اراضی کشاورزی و باغات خبر داد.

به گزارش میناب نیوز،فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به طرح تخصیص آب از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان به اراضی کشاورزی، عنوان کرد: بر اساس این طرح به ۸ هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی در شهرستان میناب ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد استقلال و همچنین به سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه شمیل ۱۳ میلیون متر مکعب آب از سد شمیل و نیان برای سال زراعی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های خوبی که در استان داشتیم می توانیم این مقدار آب را در کنار آب چاه ها به حوزه کشاورزی تخصیص دهیم تا تولیدات خوبی در سال جاری داشته باشیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با وجود بارندگی ها و ذخیره سازی آب در سدهای استان، اما همچون گذشته نیاز به صرفه جویی در مصرف آب در استان وجود دارد.

همتی تصریح کرد: سال گذشته همراهی و همکاری بسیار خوبی از سوی مردم هرمزگان در راستای مدیریت مصرف آب در استان صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما از مردم می‌خواهیم تا نهایت دقت را در مصرف آب داشته باشند و با صرفه جویی به شکل بهینه ای آب را مصرف کنند تا در تامین آب شرب و کشاورزی مشکلی نداشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری تکمیل دو آب شیرین کن در بندرعباس، بیان کرد: در تلاش هستیم که با برنامه ریزی صورت گرفته فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب تا پایان تابستان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

همتی گفت: همچنین تکمیل آب شیرین کن مشترک سه استان هرمزگان، کرمان و یزد نیز در دست پیگیری و اجراست تا فاز نخست این طرح نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب تا پایان تابستان امسال به بهره برداری برسد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2794

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge