امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

توسعه پايدار بنادر شهرستان میناب باید الویت کاری مدیران استان وشهرستان باشد

 میناب نیوز:معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: توسعه پايدار بنادر شهرستان میناب باید الویت کاری مدیران استانی  وشهرستانی باشد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب به همراه جمعی ازمدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باحضور درجمع مردم روستاهای بخش بندزرک از نزدیک ودریک ارتباط رودرو به مشکلات مردم پاسخ دادند.

  معاون استاندار هرمزگان درجمع مردم بخش بندزک  با اشاره به توسعه شهرستان میناب اظهار داشت:توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي  در این شهرستان شتابان می شود.

وی  با بیان این  مطلب توسعه پايدار بنادر شهرستان  میناب باید الویت کاری مدیران استانی  وشهرستانی باشد خطاب به آنها گفت :مسائل و مشكلات  این بنادر بايستي مرتفع گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب اظهارداشت :با توسعه صنايع تبديلي، توليد سرانه روستاها ارتقاء مي يابد و متعاقب آن درآمد سرانه روستاييان نيز افزايش می یابد و در نتيجه سطح اشتغال در روستاها بالا مي رود كه اين روند بر توسعه اقتصادي روستا مي افزايد.

وی ادامه داد بزرگترين عامل در جهت افزايش درآمد و ارتقاء سطح زندگي روستاييان  در شهرستان میناب گسترش صنايع تبديلي در بخش شیلات و كشاورزي در شهرستان است و افزود باید تصمیمات در شهرستان و استان به گونه باشد که  در جهت رونق این بخش ها گام های اساسی برداشته شود.

پاکدامن هداف تأسيس کارخانه هاي صنايع تبديلي،  تغيير ترکيب محصولات صادراتي و رهايي از صادرات تک محصولي، حرکت در جهت صنعتي شدن، کاهش واردات محصولات مشابه خارجي و برآورده ساختن تقاضاي صادراتي محصولات مذکور در بازارهاي جهاني، ايجاد تحرک وانگيزه بيشتر در بخش کشاوزي ، ايجاد اشتغال و درآمد در مناطق شهري و روستايي و کاهش ضايعات محصولات کشاورزي، توسعه و تنوع بخشيدن به گستره محصولاتي که ايجادارزش افزوده مي کنند عنوان کرد.

وی با اشاره به  احداث فولاد آنامیس  در شهرستان میناب  گفت: با توجه به انرژی بر بودن صنایعی مانند فولاد احداث نیروگاه های تولید برق در کنار این واحد در دستور کار قرار دارد که در آینده با راه اندازی این نیروگاه کبود برق در این بخش نخواهیم داشت.

فرماندار ویژه شهرستان میناب اقدامات انجام شده  و در حال انجام درروستاها از جمله بهسازی وآسفالت روستایی  ،ساختمان دهیاری ، رفع مشکل آب شرب روستا ،رفع  موانع آنتن دهی  موبایل و ساخت سالن های ورزشی  عنوان نمود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات ماده ۱۸۰ اظهارداشت : اعتبارات ماده ۱۸۰ در قانون بودجه سال ۹۳ دیده شده است و امیدواریم با این اعتبارات در جهت ارتقا بنادر  ، بخش صید و صیادی و ورزش و غیره گام های مثبتی برداشته شود.

  معاون استاندار هرمزگان در پاسخ به مشکلات مطرح شده درخصوص احداث اسکله نیزگفت : اسکله  بر اساس الویت ها در بنادر این شهرستان احداث و در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به صنعت گردشگري  در شهرستان میناب گفت: توسعه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در این شهرستان در دستور کار است.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 298

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge