امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

باید به شرق استان توجه ویژه ای کنیم

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت:باید به شرق استان توجه ویژه ای کننیم

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، دكتر جاسم جادری در جمع نمازگزاران جمعه شهر هشتبندی در شهرستان میناب با اشاره به اهداف سفرش و هیئت همراه به این منطقه با بیان اینکه این نخستین سفر یک استاندار به مرکز یک بخش است، اظهار داشت: در دور جدید سفرها برخلاف سفرهای قبلی که به مرکز شهرستان‌ها صورت می‌گرفت این بار به مرکز بخش‌ها سفر می‌کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین گفت: امروز کربلا میعادگاه و مرکز توجه جهان اسلام است و 16 میلیون نفر در این شهر حضور دارند و دیگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تنها نیستند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم ایران نیز در سه دهه اخیر پشت سر ولایت محکم ایستاده‌اند، اضافه کرد: امام حسین (ع) برای بقا اسلام قیام کرد در زمانی که از اسلام فقط یک نام مانده بود.

وی با بیان اینکه امام سوم شیعیان برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، بیان داشت: امید است همه با تأسی از ایشان به عنوان یک مسلمان واقعی برای جامعه اسلامی موثر واقع شویم.

استاندار هرمزگان در یخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون کارهای زیادی در استان شده است٬ اضافه کرد: بسیاری از شاخص‌های استان در مقایسه با شاخص‌های کشوری قابل دفاع نیست.

وی گفت: شاخص بهره‌مندی راه روستایی در کشور 70 درصد است و این در حالیست که این شاخص برای هرمزگان 35 درصد است‌.

جادری با بیان اینکه رفع مشکلات یک شبه ممکن نیست٬ یادآور شد: فشارها و تحریم‌ها و جنگ نیز نتوانسته است ما را از پا بیندازد و در حال حاضر نیز با فشارهای اقتصادی به زعم خود می‌توانند مردم را از نظام و انقلاب برگردانند‌.

این مقام مسئول اضافه کرد: آخرین ترفندشان نیز موضوع هسته‌ای بود که دولت به نمایندگی از نظام٬ رهبری و ملت ایران در حال رفع محدویت‌‌هاست.

به گفته وی٬ در رویه جدید نیز مبحث کاهش قیمت نفت را پیش پا کشیده‌اند و کشوری همانند ایران که بودجه خود را بر روی نفت بسته نمی‌تواند به درستی مسیر توسعه را طی کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: برای بخش توکهور و هشتبندی اعتباری معادل دو میلیارد تومان اختصاص داده شده است که این میزان برای کل شهرستان 30 میلیارد است که در بخش‌های راه و ترابری٬ بهداشت ‌و درمان و فرهنگی و ورزشی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه یک پست 64 کیلوولت با اعتبار 2.3 میلیارد تومان نیز همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: امروز برای رصد و بررسی مشکلات به این منطقه آمده‌ایم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: معتقدیم که باید بیش از اینها به مسائل و مشکلات شهرستان‌های استان رسیدگی شود و در این راستا دولت کماکان نوپاست و باید فرصت داد.

جادری خطاب به مدیران کل تاکید کرد: توجهات باید به بخش شرقی استان بیشتر باشد چرا که این منطقه توسعه کمتری نسبت به سایر مناطق استان یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمت‌رسانی به مردم دولت هیچ وقت قومیت‌ها و مذاهب و مناطق را به عنوان اولویت‌های خدمات‌رسانی برای خود تعریف نکرده است و بنابر محرومیت‌ها و حجم و عمق آنها وارد عرصه خدمت‌رسانی می‌شود.

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 359

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge