امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

هرمزگان بهشت سرمایه گذاران است

میناب نیوز:نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان هرمزگان یکی از چهار استان حیاتی کشور و بهشتی برای سرمایه گذاران است.

به گزارش میناب نیوز، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور سه منطقه ویژه برای توسعه منطقه زاگرس، محور شرق کشور و سواحل مکران تعیین شده است و استان هرمزگان در هر سه منطقه ویژه قرار دارد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که به تازگی به تصویب مجلس رسیده، مقرر شده است مبلغ 100هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی در قوانین بودجه سنواتی تا 10 سال به افزایش سرمایه بانک های عامل اختصاص یابد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بانک های مذکور هم موظف هستند حداقل معادل سه برابر مبلغ افزایش سرمایه از این محل به خریداران غیردولتی، خصوصی یا تعاونی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی تسهیلات با اقساط بازپرداخت حداقل هفت ساله پرداخت کنند.

وی گفت: مصوب شده در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور به سرمایه بانک ها تعلق بگیرد و بانک ها نیز سه درصد از این مبلغ را جهت وام به بخش خصوصی  در راستای توسعه طرح های عمرانی پرداخت کنند که این امر مشکل کمبود نقدینگی را در تملک سرمایه رفع می کند.

وی ادامه داد: حمایت از بنگاه های کوچک اقتصادی که تسهیلات گرفته اند و بیشتر آنها در شرف تملیک هستند باید در اولویت قرار گیرند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 521

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge