امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

گل دهی درختان انبه در میناب

میناب نیوز:سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز گل دهی درختان انبه در میناب خبر داد. 

به گزارش میناب نیوز، محمد سالاری با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و 755 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول انبه می رود،افزود:این میزان سطح نسبت به مدت مشابه  سال گذشته تغییری نداشته است.

وی میزان عملکرد در هر هکتار را 13 تن اعلام کردکه پیش بینی می شود در سال جاری 15هزارو626 تن محصول انبه از باغات این شهرستان برداشت شود.

وی به نقاط مهم تولید انبه در میناب اشاره و تصریح کرد: دهستان های تمبانو، گلشوار، دهوسطی، فخرآباد،شهوار وبازیاری از عمده نقاط کشت این محصول دراین شهرستان  می باشد.

سالاری اذعان داشت: برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی ترویجی مصرف نهاده های کشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری های انبه و نظارت مستمر کارشناسان از باغات و توصیه های فنی به آنها در خصوص مبارزه بیولوژیکی علیه مگس میوه انبه، از عمده مواردی است که برای فعالیت ها در جهت تولید این محصول در باغات این شهرستان نقش مستقیمی ایفا کرده است.

وی میناب را دارای رتبه اول استانی در کشت و تولید انبه دانست و ادامه داد: این محصول جهت تولید ترشی، آب میوه، تهیه کنسرو و مربا و تهیه پودر انبه به سراسر کشور ارسال می گردد.

وی فصل کاشت این درخت را از اواخر دی ماه تا اواسط اسفندماه برشمرد و افزود: فصل برداشت این محصول از ابتدای تیرماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.  

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 552

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge