امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

ثبت بیش از سه هزار ازدواج در میناب

میناب نیوز:امسال بیش از سه هزار ازدواج در میناب به ثبت رسید.

 به گزارش میناب نیوز،رییس ثبت احوال شهرستان میناب گفت: ثبت احوال با ارائه خدمات متنوع شامل صدور شناسنامه، صدور کارت ملی، ثبت ولادت و وفات، ثبت ازدواج و طلاق و تامین و تهیه آمارهای اساسی برای دولت در نوسازی و بهسازی کشور و جامعه نقش ارزنده ای را ایفا می کند.

نصرت عسکریان افزود: ماموریت اصلی سازمان ثبت احول وقایع حیاتی، انتقال اسناد هویتی و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور است.

وی گفت: ثبت به موقع و حیاتی ولادت و وفات به عنوان اصلی ترین فعالیت و مبنای اصل تابعیت و هویت موجب می شود تا برنامه ریزان بتوانند بر روند تحولات انسانی از جمله ولادت، پراکندگی جمعیت به نرخ رشد و علل مرگ و میر در کشور تصمیم گیری بهینه ای داشته باشند.

وی اظهار داشت: طبق ماده 15 قانون ثبت احوال، مهلت اعلام ولادت 15 روز تعیین شده و براساس ماده 25 ثبت احوال برای اعلام وفات 10 روز تعیین شده است.

این مقام مسوول افزود: میانگین سنی ازدواج برای مردان در میناب را 5/25 و میانگین سنی طلاق برای مردان در این شهرستان را 1/33 سال و در زنان را 20/28 سال عنوان کرد.

وی گفت: در هشت ماهه امسال در میناب 3 هزار و 34 مورد ازدواج و 206 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

وی نرخ ولادت ثبت شده در میناب را 17/24 درصد اعلام کرد و به ازای هر هزار نفر 24 نفر به جمعیت میناب اضافه شده است و نرخ ولادت را در این مدت 43/5 درصد اعلام و افزود: به ازای هر هزار نفر 5 نفر از جمعیت این شهرستان کاسته شده است که از هر 15 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 776

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge