امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

جنگل های حرا در میناب توسعه می یابد

میناب نیوز:گونه حرا و چندل از گونه های منحصر به فردی است که استان هرمزگان بیشترین سطح را در کشور به خود اختصاص داده و رویشگاه های آن در خورهای استان و بویژه خورهای شهرستان میناب پراکنده است.

به گزارش میناب نیوز،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این خصوص گفت: یکی از سیاست های اجرایی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ، توسعه و نگهداری از این گونه درختی با ارزش است و بدین منظور هر ساله با اختصاص اعتبار لازم اقداماتی از قبیل تولید نهال گونه حرا و کاشت در عرصه های مناسب ساحلی را انجام می دهد.

عزیز سیدی گفت: در سال جاری در شهرستان میناب با اعتبار 270 میلیون ريال از محل اعتبارات ملی بیش از 50 هزار اصله نهال حرا تولید و در سطح 45 هکتار از خورهای ساحلی کاشته شده است.

وی افزود: این پروژه با هدف حفظ و توسعه این گونه مهم که یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر و بستر مناسب برای تولید میگو و دیگر آبزیان خلیج فارس می باشد در خورکلاهی میناب اجرا شد.

اصلاح و احیای مراتع میناب با احداث هلالی آبگیر رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب از پروژه هلالی آبگیر به منظور اصلاح و احیای مراتع این شهرستان در سطح 100 هکتار در سال جاری خبر داد.

عزیز سیدی گفت: این پروژه با اعتبار 180 میلیون ريال و از محل اعتبارات استانی در مرتع تیغ سیاه میناب اجرا شد. وی افزود: احداث تعداد 8 هزار هلالی آبگیر در سطح مرتع تیغ سیاه بخش توکهور با توجه به بارندگی های فصلی می تواند سبب تقویت پوشش گیاهی، افزایش تولید مرتع، افزایش رطوبت خاک، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه دامداری شود.

بهره برداری از سد زیر زمینی سندرک رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب همچنین از بهره برداری سد زیرزمینی سندرک خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در روز آبخیزداری در هفته منابع طبیعی و با حضور معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افتتاح می شود.

عزیز سیدی گفت: این سازه دارای طول 380 متر و عرض متوسط 5/2 متر است و میزان آب استحصالی از آن یک میلیون متر مکعب برآورد می شود.

وی افزود: این پروژه سنگی ملاتی با هدف مدیریت و مهار آب های سطحی رودخانه سندرک و همچنین کمک به توسعه بخش کشاورزی منطقه و تقویت چاه های آب پایین دست احداث شده است. گونه حرا و چندل از گونه های منحصر به فردی است که استان هرمزگان بیشترین سطح را در کشور به خود اختصاص داده و رویشگاه های آن در خورهای استان و بویژه خورهای شهرستان میناب پراکنده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این خصوص گفت: یکی از سیاست های اجرایی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ، توسعه و نگهداری از این گونه درختی با ارزش است و بدین منظور هر ساله با اختصاص اعتبار لازم اقداماتی از قبیل تولید نهال گونه حرا و کاشت در عرصه های مناسب ساحلی را انجام می دهد.

عزیز سیدی گفت: در سال جاری در شهرستان میناب با اعتبار 270 میلیون ريال از محل اعتبارات ملی بیش از 50 هزار اصله نهال حرا تولید و در سطح 45 هکتار از خورهای ساحلی کاشته شده است.

وی افزود: این پروژه با هدف حفظ و توسعه این گونه مهم که یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر و بستر مناسب برای تولید میگو و دیگر آبزیان خلیج فارس می باشد در خورکلاهی میناب اجرا شد

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 779

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge