امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

خانه های دیجیتال هرمزگان به 15 باب خواهد رسید

میناب نیوز: دکتر غلام حسین رحیمی به همراه علی خانزاده رئیس شبکه ملی فرهنگ طی بازدید از خانه دیجیتال در فرهنگسرای طوبی گفت: هم اکنون 8 الی 9 خانه دیجیتال طی امسال در استان هرمزگان راه اندازی شده است و تا پایان دولت دهم به 15 باب افزایش خواهد یافت.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رئیس مرکز طرح های کلان ریاست جمهوری در این خصوص به خبرنگاران گفت: شبکه ملی دیجیتال فرهنگ از ابتکارات دولت می باشد زیرا تاکنون کشور از داشتن یک شبکه هماهنگ و مدیریت شده در حوزه فرهنگ بی بهره بوده است و در گام نخست آماده سازی، تجهیز و بهره برداری از 500 مؤسسه دیجیتال با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون نزدیک به 300 خانه دیجیتال در سراسر کشور از ابتدای امسال افتتاح شده است و 80 مورد نیز آماده بهره برداری می باشد و نزدیک به 150 مورد نیز مکان آن آماده گردید که پس از بررسی و بازدید توسط کارشناسان در اسرع وقت تکمیل و تجهیز می شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: هدف از این پروژه ایجاد یک شبکه فرهنگی دیجیتال هماهنگ در سطح ملی می باشد که بتواند به صورت یکسان و هماهنگ مدیریت حوزه فن آوری و دیجیتال را به ویژه در بخش جنگ نرم برعهده داشته باشد. رئیس مرکز طرح های کلان ریاست جمهوری اضافه کرد: ایجاد این مؤسسات و مراکز فقط صرف بازی های رایانه ای نیست بلکه این مؤسسات یک مرکز فرهنگی متمرکز است که برنامه های آموزشی متعددی را در شاخه های مختلف فرهنگی – هنری برنامه ریزی، اجرا و مدیریت می کند.

وی یادآور شد: مراکز فرهنگی دیجیتال بهترین مکان برای جوان ها و نوجوانان می باشد که از امکانات مناسب و به روز و همچنین فضایی سالم و اطمینان بخش برای خانواده ها برخوردار است.

دکتر رحیمی از مؤسسات دیجیتال به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم یاد کرد و گفت: همه بخش ها و ادارات و سازمان های دولتی می توانند از این ظرفیت ایجاد شده به نفع إرتقای حوزه خود استفاده کنند زیرا این مراکز به گونه ای طراحی شده است که از قابلیت های فراوانی برخوردار می باشد.

رئیس مرکز طرح های کلان ریاست جمهوری افزود: هیچ گونه محدودیت اعتباری جهت افزایش و إرتقای خانه های دیجیتال در کشور وجود ندارد زیرا سرمایه گذاری در این حوزه یکی از نیازهای مبرم کشور می باشد.

در ادامه انوشیروان پیشدار، سرپرست اداره کل ارشاد هرمزگان با اعلام گزارشی از عملکرد مؤسسات فرهنگی دیجیتال در هرمزگان خاطرنشان کرد: 9 خانه دیجیتال در سراسر استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که شامل شهرهای بندرعباس، ابوموسی، میناب، رودان و بندرلنگه با امکانات کامل راه اندازی شده است و خانواده ها و جوانان به صورت مستمر از این مکان سالم استفاده می کنند.

گفتنی است: رئیس مرکز طرح های کلان ریاست جمهوری و هیأت همراه پس از بازدید از خانه دیجیتال فرهنگسرای طوبی از خانه دیجیتال کانون الشهداء و انصار ولایت نیز بازدید کردند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1095

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge