امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

واقعه غدیر خم در میناب بازسازی می‌شود

میناب نیوز: فرمانده سپاه ناحیه میناب از بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از میناب در مرکز شرق هرمزگان، احمد ذاکری پیش از ظهر امروز در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای برنامه‌های گرامیداشت دهه ولایت در فرمانداری میناب برگزار شد، با بیان اهمیت عید غدیر خم گفت: آحاد جامعه به ویژه شیعیان باید در تشریح واقعه غدیر و انتشار ابعاد آن در اقصی نقاط جهان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم دارای اهمیت بالایی است، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه و دستورالعمل تدوین شده کشوری واقعه تاریخی غدیر خم در میناب بازسازی می‌شود.

ذاکری زمان این برنامه را روز عید غدیر خم عنوان کرد و افزود: در راستای هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این آئین سه نفر از نیروهای خلاق و جوان مینابی طی سفری به تهران آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه میناب در ادامه اجرای مناسب این برنامه را نیازمند تلاش مسئولان و همکاری مردم و هنرمندان دانست و اضافه کرد: برای ساماندهی امور مربوطه ستادی متشکل از امام جمعه، فرماندار و سایر دستگاه‌های دولتی تشکیل می‌شود.

وی افزود: این ستاد با تقسیم کار و واگذاری بخش‌های مختلف به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تحت مدیریت فرماندار شهرستان فعالیت می‌کند.

ذاکری ادامه داد: آموزش و پرورش و دانش‌آموزان مدارس، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، راه و شهر‌سازی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه‌های تئاتر و نمایش، هیئت‌های مذهبی و حوزه‌های مقاومت بسیج بیشترین نقش را در اجرای این برنامه بر عهده دارند.

این مسئول هدف از این مراسم را تبیین نقش بیداری اسلامی و نقش ولایت در هدایت و رهبری جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: با توجه به اتحاد، همدلی، توان و ظرفیت موجود در میناب اجرای این برنامه از سوی استان به این شهرستان واگذار شده است.

فرمانده سپاه ناحیه میناب عوامل اجرایی این مراسم را 600 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 400 هنرمند و هنرور با مشارکت در برپایی این آئین نقش‌آفرینی می‌کنند.

ذاکری ادامه داد: در روز عید غدیر خم سه کاروان به صورت جداگانه از بلوار آل محمد (ص)، بلوار بسیج و مسیر پل بسیج حرکت و در محل مهدیه هیئت رزمندگان واقع در بستر رودخانه که فضای اصلی مراسم است به یکدیگر ملحق خواهند شد و در آنجا واقعه روز عید غدیر و انتخاب مولای متقیان امام علی (ع) به عنوان جانشین بعد از پیامبر (ص) برای مردم بازگو می‌شود.

معاون امور اجتماعی فرماندار میناب نیز با بیان اینکه عید غدیر خم و ولایت از اعیاد مهم شیعیان است بر تشریح اهمیت آن در جامعه تاکید کرد و گفت: همه وظیفه دارند در راستای ترویج فرهنگ بصیرت و ولایت‌مداری حرکت کنند.

محمد ریاضی از سپاه پاسداران به عنوان نهادی پیشتاز در اجرای برنامه‌های فرهنگی نام برد و افزود: واگذاری برنامه‌های دهه ولایت به سپاه بیانگر توان بالای این مجموعه است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1131

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge