امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

هرمزگان به هنر تئاتر شناخته می شود / دو نمایش از هرمزگان راهی فجر شد

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت: هنر باید در خدمت و برای مردم باشد و اگر می خواهیم همیشه جامعه در کنار ما حرکت کند باید به نیاز های آن ها توجه و بر اساس آن آثار هنری به ویژه در حوزه نمایش خلق شود .

به گزارش میناب نیوز ، دكتر جاسم جادری در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان روح هنر و هنرمند را لطیف و ظریف دانست و عنوان کرد: این لطافت برگرفته از ذات هنر است که همه چیز را زیبا و از عمق وجود می نگرد.

وی به هنر تئاتر در هرمزگان اشاره کرد و افزود: بیش از نیم قرن از هنر تئاتر در هرمزگان می گذرد و همه مردم ایران هرمزگان را به هنر، تئاتر و موسیقی می شناسند و این جایگاه حاصل تلاش هنرمندان بیشمار و پیشکسوتان است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: هنرمند با زبان هنر با مردم صحبت می کند و از این طریق ملت و قوم خود را به قله های پیشرفت، عزت و سربلندی می رساند و این نگرش به خوبی در هرمزگان رخ داده و هنر هرمزگان سرآمد هنرها در کشور است.

جادری رشد و توسعه یک بعدی را جوابگو و کافی ندانست و اظهار داشت: هرمزگان همچنین به دروازه اقتصاد در کشور نیز مطرح می باشد و اگر می خواهیم جایگاه ویژه خود را حفظ کنیم باید به سایر حوزه های دیگر از جمله فرهنگ و هنر توجه ویژه شود و لازم است حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... متوازن و همزمان رشد کنند در غیر اینصورت همانند جسمی می شود که سری بزرگ و دستان و پاهای کوچک دارد.

وی به هنر مردمی اشاره کرد و گفت: هنر باید در خدمت و برای مردم باشد و اگر می خواهیم همیشه جامعه در کنار ما حرکت کند باید به نیاز های آن ها توجه و بر اساس آن آثار هنری به ویژه در حوزه نمایش خلق شود.

جادری بر سپردن کارهای فرهنگی و هنری به مردم تأکید کرد و افزود: صحیح نیست که همه کارها بر عهده دولت باشد و این خود یک آسیب جدی است و فرهنگ و هنر بهترین عرصه ای است که مردم می توانند به خوبی در آن ورود و به بهترین شکل مدیریت کنند.

وی در پایان ، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به واسطه متحول ساختن حوزه فرهنگ و هنر تشکر کرد.

 

دو نمایش از هرمزگان راهی فجر شد

بنا به رأی هیئت داوران بیست و هفتمین تئاتر استان هرمزگان دو نمایش” کی گفت آری، کی گفت نه ” و ” من آن جا نیستم ” مجوز ورود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر را کسب کردند.

بروشور: هیئت داوران پس از بررسی بروشورهای ارائه شده نمایش های جشنواره ، آراء خود را به شرح ذیل اعلام می دارد:

به خاطر درک معنای نمایش و القای فضای اثر جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ -/۲/۰۰۰/۰۰۰ریال به خاطر طراحی بروشور نمایش رنجترانه های سیما اهداء می شود به علیرضا داوری از شهرستان بندرعباس

موسیقی: هیئت داوران به خاطر همخوانی موسیقی با شیوه اجرایی و تلفیق سازهای بومی و مدرن و رنگ بندی مناسب سازها به همراه حضور به جا و موثر جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر و مبلغ -/۴/۰۰۰/۰۰۰ریال اهداء می شود به گروه موسیقی نمایش” کی گفت آری، کی گفت نه ” از شهرستان جاسک

طراحی لباس: هیئت داوران پس از ارزیابی طراحی لباس نمایش های اجرا شده و تقدیر از طراح لباس، نمایش” رنجترانه های سیما ” از شهرستان بندرعباس لیلا دهقانی، جایزه طراحی لباس را به خاطر خلاقیت در ترکیب بندی و انتخاب خلاقانه ی رنگ ها و کمک به ساختن حال و هوای مناسب با اثر، جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر و مبلغ -/۲/۰۰۰/۰۰۰ریال را به گروه نمایش “تارس” اهداء می نماید.

طراحی صحنه: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر از طراح صحنه نمایش “من آنجا نیستم “رضا غریب زاده دریایی تقدیر به عمل می آورد و جایزه طراحی صحنه را به خاطر طراحی ساده، تاثیر گذار و کاربردی، جایزه خود را شامل لوح تقدیر به همراه مبلغ -/۲/۰۰۰/۰۰۰را به مهران محمود زاده از نمایش “کی گفت آری، کی گفت نه “از شهرستان جاسک اهداء می کند.

نور: هیئت داوران با اهداءلوح تقدیر از طراحان نور نمایش های “بادی لنگویچ ” شیرزاد عشقی و نمایش “آواز پریشانی ” میثم پالورانی از میناب تقدیر به عمل می آورد. هیئت داوران به خاطر درک درست طراح از ارزش نور در پیشبرد موثر درام و خلق فضاهای مناسب نمایشی جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ -/۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال اهداءمی شود به طراح نور نمایش “من آنجا نیستم ” هادی علیشاه پور از شهرستان بندرعباس.

بازیگری کودک: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ -/۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال به هر یک از بازیگران کودک نمایش “بادی لنگویچ ” رضا حسن زاده، و صانع رحیمی بازیگر نمایش “آواز پریشانی ” از شهرستان میناب تقدیر و جایزه این بخش خود شامل لوح تقدیر و مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ریال به بازیگر کودک نمایش “کی گفت آری، کی گفت نه ” فاطمه شیهی زاده از شهرستان جاسک تقدیر به عمل می آورد.

بازیگری زن: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر از بازیگر نمایش “کی گفت آری کی گفت نه “سرکار خانم سکینه یدک تقدیر به عمل می آورد. رتبه سوم بازیگری زن: هیئات داوران پس از بررسی بازی بازیگران زن در نمایش های شرکت کننده در جشنواره ،جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر و مبلغ -۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال به هر یک از بازیگران نمایش های” من آنجا نیستم ” عاطفه مسجدی، و” آواز پریشانی “شیوا قاسمی و “رنجترانه های سیما “سیما پور سالاری اهداء می نماید.

رتبه دوم بازیگری زن: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ -۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال به هر یک از بازیگران نمایش های” بن بست سعادت آباد ” راضیه ذاکری و نمایش “رنجترانه های سیما ” مریم سالاری نسب اهداء می شود.

رتبه اول بازیگری زن: هیئت داوران پس از بحث و بررسی و مشورت به اتفاق آراء به هیچ انتخابی نرسید.

بازیگری مرد: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر از بازیگر نمایش “کی گفت آری کی گفت نه ” علی بلوچ از شهرستان جاسک و محمد حمزوی بازیگر نمایش ” من آنجا نیستم “و هومان محسن زاده بازیگر نمایش “بن بست سعادت آباد ” از شهرستان بندرعباس تقدیر به عمل می آورد.

رتبه سوم بازیگری مرد: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ -۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال به هر یک از بازیگران نمایش های “رنجترانه های سیما” کوروش سلمانی و بازیگر نمایش” بادی لنگویچ ” جعفر قاسمی تقدیر به عمل می آورد.

رتبه دوم بازیگری مرد: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ -/۳/۰۰۰/۰۰۰ریال به هر یک از بازیگران نمایش های “من آنجا نیستم “امید رفه و بازیگر نمایش “کی گفت آری کی گفت نه “یاسر حیدری نژاد تقدیر به عمل می آورد.

رتبه اول بازیگری مرد: هیئت داوران پس از بحث و بررسی و مشورت به اتفاق آراء به هیچ انتخابی نرسید.

متن: هیئت داوران از نویسنده نمایشنامه “بادی لنگویچ ” جعفر قاسمی به دلیل انتخاب ایده تازه و طرح مسئله روز منطقه تقدیر به عمل می آورد. رتبه سوم متن: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ -۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال به نویسنده نمایش” آواز پریشانی “جعفر مویدی تقدیر به عمل می آورد. رتبه دوم متن: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و مبلغ -۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال به هر یک از نویسندگان نمایش های” کی گفت آری، کی گفت نه “مهران محمود زاده از شهرستان جاسک و علیرضا داوری نویسنده نمایش” رنجترانه های سیما ” تقدیر به عمل می آورد. رتبه اول متن: هیئت داوران پس از بحث و بررسی و مشورت به اتفاق آراء به هیچ انتخابی نرسید.

کارگردانی: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر به کارگردان نمایش “آواز پریشانی “علی رحیمی تقدیر به عمل می آورد. رتبه سوم کارگردانی: هیئت داوران جایزه این بخش را به خاطر ایده تازه و بکر و خلق لحظه های اثر گذار نمایشی ،شامل لوح تقدیر و مبلغ -/۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال به کارگردان نمایش “رنجترانه های سیما ” علیرضا داوری از شهرستان بندرعباس اهداء می کند. رتبه دوم کارگردانی: به خاطر به کار گیری و تمهید مناسب جهت پیوند محکم و مؤثر صحنه ها و ایجاد حال و هوای مناسب با هدف نمایشنامه جایزه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و مبلغ -۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال به رضا غریب زاده دریایی، کارگردان نمایش “من آنجا نیستم” تقدیم می شود. رتبه اول کارگردانی: هیئت داوران به خاطر استفاده از ظرفیت های بومی و محلی، هدایت صحیح بازیگران انتخاب شیوه اجرایی متناسب با متن و همچنین به کارگیری حداکثری امکانات و ابزار صحنه ، جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار تندیس جشنواره و مبلغ -۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال را به کارگردان نمایش “کی گفت آری کی گفت نه ” مهران محمودزاده از شهرستان جاسک اهداء می کند.

آثار برگزیده هیئت داوران جهت معرفی به اداره کل هنرهای نمایشی: ۱- نمایش “کی گفت آری، کی گفت نه “به نویسندگی و کارگردانی مهران محمودزاده از شهرستان جاسک ۲- نمایش “من آنجا نیستم ” به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی رضا غریب زاده دریایی از شهرستان بندرعباس

رای دادن به این مورد
(2 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1419

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge