امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

برگزاری جشن انقلاب و تجلیل از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز میناب

میناب نیوز : جشن انقلاب و تجلیل از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز میناب برگزار شد

به گزارش میناب نیوز ، جشن بزرگ انقلاب و مراسم تجلیل از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز میناب با حضور فرماندار و نماینده مردم شرق استان هرمزگان و ديگر مسئولين شهرستاني و با شركت دانشجويان مراکز عالی شهرستان میناب در سالن اجتماعات دانشکده آیت الله خامنه ای میناب برگزار شد .

 رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میناب ضمن تبریک ایام اله دهه فجر و خوش آمدگویی به حضور مسئولین و دانشجویان گفت:نقش بي‌بديل دانشجويان نه تنها در دوران به پيروزي رسيدن انقلاب اسلامي بلكه در طول سال‌هاي بعد از انقلاب نيز از نگاه مردم و نگارندگان تاريخ دور نمی ماند.

مهدی مصلحی تصريح كرد:در زمان خيزش مردم عليه نظام ستم‌شاهی دانشجويان نيز در کنار سایر توده‌های مردمی در سرنگونی نظام پهلوی نقش اساسی را ایفا کردند.

اين مسئول در ادامه با بيان اينكه دانشجويان سرمايه ملی كشور محسوب می شوند، اظهار داشت:توجه به قشر دانشجو سبب پیشرفت و تحول در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی می شود. مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان، به حضور اعضا کمیسیون های عمران وبرنامه و بودجه مجلس در هرمزگان و منطقه شرق اشاره کرد و افزود:تلاش نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس در ایجاد همدلی و توجه به پیشرفت و توسعه منطقه قابل تقدیر است.

در ادامه برنامه عباس خدادادزاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با بیان این که دهه فجر ایام خاص و ویژه‌ای است اظهار داشت: این ایام از سویی یادآور روزهای سخت و سنگینی است که در طول 50 سال حکومت پهلوی بر ملت گذشت و از سوی دیگر یادآور پایان همه سیاهی‌ها، سختی‌ها و دور ماندن از ارزش‌هاست.

خدادادزاده استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب ذکر کرد و ابراز داشت: هر موضوعی که با این شاخص‌ها همخوانی نداشته باشد از مدار انقلاب خارج است.

این مسئول از دفاع مقدس به عنوان بخش جدانشدنی انقلاب اسلامی ایران نام برد و افزود: پایمردی و استقامت مردان، شیرمردی زنان، پیشی گرفتن جوانان از سایر اقشار در شهادت، شهادت طلبی بزرگسالان و توانمندی‌های ملت و نظام در ابعاد مختلف در طول هشت سال جنگ تحمیلی هویدا و بارز است.

در ادامه سید عبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی نماینده شرق استان هرمزگان در این مراسم در جمع دانشجویان مراکز آموزش عالی در میناب با اشاره به گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح شکل‌گیری اجتماع‌های مردم میناب در راهپیمایی‌های ضد طاغوتی در سال 57، بیان کرد: در میناب همیشه دانشجویان آغازگر حرکت‌های مردمی بوده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ایران از اقشار مختلف به این نتیجه رسیده بودند که منافع، خواسته‌ها و مطالبات رژیم منحوس پهلوی با ارزش‌های مورد نظر مردم همخوانی ندارد.

وی وحدت و یکپارچگی ملت را تحت رهبری دینی امام خمینی (ره) مهم‌ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و ضمن اشاره به حرکت‌های انقلابی مردم در کشورهای مختلف دنیا افزود: در کشورهای منطقه و بلادی که انقلاب صورت می‌گیرد به جهت نبود رهبری دینی، حرکت‌ها به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد.

هاشمی نخل ابراهیمی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم تمامی توطئه‌ها، فشارها و انواع تحریم، تمام چالش‌ها را پشت سر نهاده و به الگویی ظلم ستیز و موفق مبدل شده است.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که بابت انقلاب اسلامی هزینه‌های فراوانی شده است، افزود: تداوم این گوهر ناب نیز مستلزم وحدت، همراهی و همدلی اقشار مختلف جامعه در ظل تبعیت از ولایت فقیه است. نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسل جوان و نیروی توانمند، متعهد، فرهیخته و آموزش دیده را سرمایه گران سنگ کشور برشمرد و گفت: پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف علمی در گرو همراهی و تلاش دانشجویان است.

وی تصریح کرد: قشر جوان و نیروی تحصیل کرده باید برای توسعه فرهنگ، دانش و ارتقا سطح خدمات در منطقه تلاش کنند. نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تشکیل نشست‌های مشورتی و پرسش و پاسخ با دانشجویان شد و گفت: هم اندیشی با قشر جوان به ویژه کسانی که در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند سبب چاره اندیشی و حل مناسب مشکلات می‌شود.

اجرای برنامه توسط خالو کریم هنرمند برجسته صدا و سیمای استان و اجرای مسابقه و تقدیر از دانشجویان برتر این مرکز و مدال آوران مسابقات فرهنگی، ورزشی و مسئولان تشکل‌های فعال از دیگر برنامه های این مراسم بود .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1481

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge