امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

استاندار هرمزگان: در توسعه مسائل فرهنگی باید به نوآوری و ابتکار توجه جدی داشت

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت: در توسعه مسائل فرهنگی باید به نوآوری، خلاقیت و ابتکار توجه جدی داشت.

به گزارش  میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این استان اظهار داشت: در حوزه کتابخانه و توسعه مسائل فرهنگی باید از تکیه به نگاه سخت افزاری خارج شد و به سمت خلاقیت، ابتکار و نوآوری حرکت کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه با حرکت به سمت ابتکار و خلاقیت شاهد تحول در عرصه فرهنگی خواهیم بود، ابراز داشت: برای انجام کارهای فرهنگی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تنها منابع مالی ملاک نیست بلکه در این راستا اقدامات خلاقانه بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به جایگاه باعظمت کتاب و کتابخوانی در نظام اسلامی گفت: همه به جایگاه مهم، نقش تاثیرگذار و عظمت کتاب و کتابخوانی در جامعه آگاه هستند و توسعه این مسیر یک حرکت عقلانی، اعتقادی و تاکید شده است.

عزیزی افزود: بدون شک توسعه، پیشرفت، رشد، بالندگی، سازندگی و عزت از مسیر با عظمت فرهنگی محقق می شود که در این راه کتاب بهترین نقش را دارد.

وی با بیان اینکه تمام اندیشه های انقلاب اسلامی از طریق کتاب منتقل می شود ابراز داشت: کتاب ظرفیت انتقال پیام فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به تمام نسل ها و بشریت است. استاندار هرمزگان تاکید کرد: توجه به ظرفیت کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار ضروری است و در این راستا باید بر مبنای یک اعتقاد عمیق دینی و رسالت بزرگ انقلابی حرکت کرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 10 برابری تعداد کتابخانه های استان هرمزگان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد کتابخانه های استان پنج کتابخانه بوده اما این آمار در نظام جمهوری اسلامی به 53 کتابخانه رسیده ضمن اینکه احداث هفت کتابخانه دیگر نیز در دست اجرا می باشد.

عزیزی گفت: از هفت کتابخانه در حال احداث شش کتابخانه از پیشرفت فیزیکی 70درصدی برخوردار است که این کتابخانه ها تا پایان دولت به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پایان با تاکید بر تقویت فرهنگ کتابخوانی متذکر شد: در توسعه زیرساخت ها در بخش کتاب باید به ضرورت خلاقیت توجه جدی داشت. گفتنی است به زودی پنج ایستگاه مطالعه در نقاط مختلف شهر بندرعباس راه اندازی می شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1534

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge