امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان میناب

 میناب نیوز:جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب به ریاست امام جمعه شهرستان میناب و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب و با موضوع خانه و خانواده و آسیب های آن برگزار شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین میرزاحسین معتمدی فر امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب، علیرضا پاکدامن معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نایب رئیس شورا و أعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه برگزار گردید .

حجت‌الاسلام و المسلمین میرزاحسین معتمدی‌فر در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تعاریف مختلف از فرهنگ اظهار داشت: از فرهنگ بیش از ۱۶۰ تعریف وجود دارد و در واقع فرهنگ از مباحث مهم یک جامعه است.

وی به طرح رابطه فرهنگ و دین پرداخت و گفت: برخی شبه روشنفکران بر این عقیده و باور غلط هستند که دین تولد یافته از فرهنگ است اما باید گفت اگر همه موضوع ها و عناصر زیر مجموعه فرهنگ هستند ولی خود فرهنگ زیر مجموعه دین محسوب می شود.

معتمدی‌فر با بیان این که عمده مشکلات جامعه در حوزه خانه و خانواده مربوط به دینداری است، افزود: اگر خانواده‌ای دچار آسیب و مشکل است می باید میزان دینداری و پایبندی آن ها را به مبانی دینی مورد بررسی قرار داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح انواع آسیب‌هایی که خانواده را تهدید می‌کند افزود: برداشت غلط از فرهنگ کار، بیکاری و فقر، وجود اتباع بیگانه در کشور و منطقه، وفور مشاغل کاذب و فقدان فرصت‌های شغلی مناسب از چالش‌هایی است که خانواده‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب به هم ریختگی مبلمان شهری، کمبود امکانات تفریحی سالم و نبود بستری مناسب برای تخلیه هیجان قشر جوان را از دیگر مشکلات فرهنگی میناب دانست.

میرزا حسین معتمدی فر افزود: تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای فعالیت خود بسته و پیوست فرهنگی پیش بینی کنند و در فعالیت‌های خود عموم مردم را مشارکت دهند.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 299
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge