امروز: چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

قرارداد احداث چهار آب شیرین کن روستایی در هرمزگان امضا شد/سرمایه گذاری بخش خصوصی در پساب فاضلاب هرمزگان

میناب نیوز: قرارداد سرمایه گذاری احداث چهار آب شیرین کن جهت تامین آب آشامیدنی روستاهای استان هرمزگان توسط بخش خصوصی و همچنین دو پروژه سرمایه گذاری واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و واگذاری تصفیه خانه فاضلاب شهرک مسکونی طولای جزیره قشم به بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش میناب نیوز ، قرارداد سرمایه گذاری احداث چهار آب شیرین کن جهت تامین آب آشامیدنی روستاهای استان هرمزگان توسط بخش خصوصی و همچنین دو پروژه سرمایه گذاری واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و واگذاری تصفیه خانه فاضلاب شهرک مسکونی طولای جزیره قشم به بخش خصوصی با حضور مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو، دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب و فاضلاب روستایی هرمزگان امضا شد.

دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گام های بسیار مهمی در بخش سرمایه گذاری برداشته شده است، عنوان کرد: نهضت احداث آب شیرین کن های روستایی نیز در هرمزگان ایجاد شده به گونه ای که شاهد افتتاح بزرگترین آب شیرین کن روستایی خلیج فارس با ظرفیت چهار هزار متر مکعب در این استان بوده ایم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث چهار آب شیرین کن روستایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در هرمزگان، افزود: مجموع ظرفیت این آب شیرین کن ها پنج هزار متر مکعب در شبانه روز است که مشکل آب 50 روستا در شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان را رفع خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان مدت زمان احداث این آب شیرین کن ها را 18 ماه عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح ها عملیات راه اندازی سایت آب شیرین کن و تجهیزات آن با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می شود و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز کار احداث خطوط انتقال و توزیع و خرید تضمینی آب از بخش خصوصی را انجام می دهد.

جادری در ادامه به دو پروژه سرمایه گذاری در بخش فاضلاب هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به مدت 29 سال به صورت بی متقابل در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد که این کار با هدف ارتقاء کمی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس از 64 هزار متر مکعب به 80 هزار متر مکعب و ارتقاء کیفی فاضلاب تصفیه شده برای رسیدن به استانداردهای دفع پساب به آب های سطحی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: مبلغ قرارداد سرمایه گذاری در تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس دو هزار و 500 میلیارد ریال است که هزار و 450 میلیارد ریال آن مربوط به ارتقاء تاسیسات تصفیه و احداث تاسیسات شیرین سازی پساب، 550 میلیارد ریال مربوط به احداث تاسیسات انتقال پساب و 500 میلیارد ریال نیز در جهت توسعه و تکمیل تاسیسات جمع آوری و انتقال فاضلاب بندرعباس توسط بخش خصوصی انجام می شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: واگذاری تصفیه خانه فاضلاب شهرک مسکونی طولای جزیره قشم نیز با سرمایه گذاری 26 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با هدف تصفیه فاضلاب سه هزار و 800 نفر به روش BOT انجام خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1348

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge