امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

افتتاح اولین مرکز تکثیر ماهیان دریایی مداربسته با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران و فرانسه در هرمزگان

میناب نیوز:اولین مرکز تکثیر ماهیان دریایی مداربسته با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران و فرانسه در هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش میناب نیوز ، اولین مرکز تکثیر ماهیان دریایی مداربسته با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران و فرانسه با حضور آنلاین وزرای جهاد کشاورزی ایران و فرانسه به صورت ویدئو کنفرانس، مدیرکل شیلات هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات ایران و هرمزگان، فرماندار قشم و سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری هرمزگان افتتاح شد.

در آیین افتاح این مرکز مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به سیاست های سازنده دولت تدبیر و امید و همچنین دست آوردهای عظیم دولت تدبیر و امید که حاصل پیروی از منویات مقام معظم رهبری است گفت:پروژه یاد شده و همچنین این ارتباط زنده ویدویی ببین مقامات ارشد دو گشور نشان از بهبود روابط بین المللی دو کشور و همچنین ایجاد تعامالات سازنده و در نتیجه توسعه بیش از پیش ایران اسلامی دارد.

سید پرویز محبی با بیان اینکه این مرکز تکثیر بصورت مدار بسته و با آخرین تکنولوژی روز دنیا افتتاح می شود گفت: این مرکز با 10 هکتار وسعت از ظرفیت تولید بالغ بر 10میلیون بچه ماهی برخور دار است.

محبی افزود: این مرکز، تولید حداقل سه گونه بچه ماهی دریایی با بالاترین کیفیت و استانداردها را در دستور کار خود قرار داده است که در آینده ای نزدیک ضمن تامین بچه ماهی مورد نیاز کشور،رشد و توسعه روز افزون صنعت تکثیر و پرورش ماهیان دریایی را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد:هدف از احداث این مرکز تامین بچه ماهی مورد نیاز توسعه طرح های پرورش ماهای در قفس استان و کشور است که با انتقال تکنولوژی روز این صنعت از کشور همسایه همراه شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با توضیخ اینکه این مرکز پس از بهره بردای کامل قادر خواهد بود ماهی مورد نیاز حداقل 200قفس پرورش ماهی را تامین کند خاطر نشان شد: تحقق این مهم تولید و عرضه حداقل هفت هزارتن ماهی دریایی به بازار و همچنین 800 نفر اشتغال زایی را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود:سرمایه گذاری انجام شده در این طرح تاکنون 65 میلیارد ریال بوده است که تماما از محل سرمایه گذاران بخش خصوصی دو کشور تامین شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت:استان هرمزگان ظرفیت شناسای شده تولید 90 هزارتن ماهی در قفس را دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی را در این زمینه تاکنون انجام داده است.

محبی با بیان این‌که با توسعه زیرساخت‌ها حتی امکان تولید 500 هزار تن ماهی در قفس نیز در هرمزگان وجود خواهد داشت، یادآور شد : هم‌اکنون کمتر از 10درصد این ظرفیت استفاده می‌شود، درحالی که استفاده کامل از ظرفیت‌های مهمی مانند پرورش و صید آبزیان می‌تواند زمینه‌ساز تحول و دگرگونی شگرفی در افزایش تولید مواد غذایی، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، درآمد منطقه‌ای و ارزی، تامین رفاه ‌اجتماعی و ارتقای جایگاه استان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1380

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge