امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

انعقاد تفاهم نامه استانداری هرمزگان با شرکت شهرک های کشاورزی کشور / متولی خرید محصولات کشاورزی در هرمزگان مشخص شود

میناب نیوز : براساس این تفاهم نامه استانداری هرمزگان برای ایجاد زیرساخت های بخش کشاورزی از جمله ساخت شهرک ها و مجتمع های کشاورزی با شرکت شهرکهای کشاورزی مشارکت می کند.

به گزارش میناب نیوز ، دکتر جاسم جادری گفت : مقابله با بحران آب ، تامین آب مورد نیاز استان واستفاده از ظرفیت دریا برای تولیدمحصولات صادرات محور از مهمترین دلایل انعقاد این تفاهم نامه با شرکت شهرک های کشاورزی کشور می باشد.

وی در جلسه انعقاد تفاهم نامه اظهارداشت : هرمزگان 38درصد ماهی ومیگوی کشور را تامین می کند وشیلات بیشترین ظرفیت را برای ارز آوری واشتغال پایداردارد.

وی بیان داشت : گلخانه ها در کاهش هزینه های تولید ، مدیریت مصرف آب و تولید محصولات سالم وباکیفیت نقش مهمی دارند.

جادری تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما عدم بازار فروش محصولات کشاورزی است بطوری که کشاورز در فصل برداشت محصول نمی داند چه ارگانی متولی خرید می باشد و باید با برنامه ریزی مناسب  .

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور نیز گفت : این شرکت قریب دوسال است که کار خود را با هدف ایجاد زیرساخت های گلخانه ای ، دامی ، شیلاتی و توسعه کشاورزی آغاز کرده است.

مهندس سجادی افزود : به دلیل شرایط آب و هوایی هرمزگان، اولویت وزارت جهاد کشاورزی ایجاد زیرساخت های گلخانه ای می باشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس از ظرفیت شیلاتی خوبی برخوردار است اظهارداشت : توسعه زیرساخت های شیلاتی ودام وطیور از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در هرمزگان می باشد.

سجادی عنوان کرد : تاکنون در کشور برای 50هکتارگلخانه پروانه صادر وحدود 1هزار هکتار در حال واگذاری می باشد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان اظهارداشت:50هزارهکتار از اراضی مستعد استان برای سرمایه گذاری شیلاتی پیش بینی شده است.

مهندس حیدری پوری عنوان کرد: پرورش ماهی در قفس، پرورش شتر وتولید شیر آن ، استفاده از ظرفیت بزتالی با توجه به اینکه با فرهنگ مردم این منطقه عجین است از مهمترین ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال پایدارورونق اقتصادی می باشد

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1662

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge