امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

مصوبه انتزاع پنج روستای پارسیان متوقف شده است / نامه استانداری فارس برای اجرای مصوبه با دستور وزارت کشور لغو شد

میناب نیوز : نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: مصوبه انتزاع پنج روستای پارسیان (گاوبندی) هرمزگان با پیگیری بنده و نمایندگان استان، متوقف شده است.

میناب نیوز : دکتر جاسم جادری در جمع مردم روستاهای سروباش، فارسی، اکبری، تمبو شمالی و تمبو جنوبی بخش کوشکنار شهرستان پارسیان (گاوبندی) با بیان اینکه هیچ گناهی بالاتر از بر هم زدن آرامش مردم وجود ندارد، عنوان کرد: حرکت غیرعقلانی و غیرمنطقی مدیران شهرستان لامرد که انتظار داشتیم آداب همسایگی را به جا آورند، آرامش مردم این پنج روستا را در ماه مبارک رمضان با آمدن به این منطقه در سیاهی شب به هم زد.

وی ادامه داد: مصوبه انتزاع این پنج روستا در سال 92 و پس از سفر رئیس جمهور و با پیگیری ما و نمایندگان استان متوقف شد و هیچ دستور جدیدی توسط دولت و شورای عالی امنیت ملی به هر دو استان در این خصوص داده نشده و تعجب می کنم از افرادی که از قانون حرف می زنند اما خلاف قانون عمل می کنند.

استاندار هرمزگان افزود: در جلسه ای که در وزارت کشور با حضور مسئولان استان های هرمزگان و فارس تشکیل شد، استدلال کردیم که مصوبه انتزاع این پنج روستا و الحاق آن به فارس، غیرکارشناسی است و معتقدیم نباید اجرا شود و پیشنهادات مختلفی ارائه دادیم اما مسئولان استان فارس حتی نتوانستند یک دلیل برای اجرای این مصوبه بیاورند.

جادری تصریح کرد: اجرای این مصوبه متوقف شده است و زمانی که سه سال و نیم از مصوبه ای گذشته و اجرا نشده، اهمیت خود را از دست می دهد و اگر قرار بود، اجرا شود بنده به عنوان نماینده عالی دولت در هرمزگان باید در جریان قرار می گرفتم و نمی دانیم معاون سیاسی استانداری فارس بر چه اساس برای اجرای این مصوبه نامه داده و فرماندار بی تدبیر لامرد نیز با بی اخلاقی آرامش مردم این شهرستان و منطقه را برهم زده است.

وی با بیان اینکه مردم این روستاها تاکنون همراهی خوبی داشته و عاقلانه با موضوع برخورد کرده اند، اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان اجرایی در کنار مردم خواهیم بود و از مردم می خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و دیگر نیازی به برگزاری تجمعات نیست.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: پس از نامه معاون سیاسی استاندار فارس برای اجرای این مصوبه، استاندار فارس به وزارت کشور دعوت و از او خواسته شد این نامه معاون سیاسی را لغو کند و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در تماسی به بنده گفت که موضوع این نامه منتفی است.

جادری با بیان اینکه انتظار داریم مدیران استان فارس از قانون تمکین کنند، گفت: ما اجازه نمی دهیم این کار براساس میل فرماندار لامرد و یا معاون استاندار فارس انجام شود و بنده به عنوان مجری قانون به همراه نمایندگان استان در کنار مردم این منطقه خواهم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل ناراحتی و نگرانی که مردم از این موضوع داشتند، آمدیم بگوییم که در کنار آنها هستیم و باید این را قدر بدانیم که همه مدیران و نمایندگان استان روی این موضوع حساس هستند و باید بکوشیم وحدت موجود در استان را تقویت کنیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: چون این مصوبه متعلق به شورای عالی امنیت ملی است، باید روال قانونی خود را برای لغو طی کند و شخص وزیر کشور نیز نهایت همکاری را در این خصوص داشته است و تا موضوع نامه استانداری فارس و حضور مسئولان لامرد در این روستاها را شنید دستور داد تا با این کار برخورد شود.

جادری با اشاره به وضعیت گمرکات شهرستان پارسیان، گفت: گمرک شیو در پارسیان یا گاوبندی از ملوانی به تجاری ارتقا پیدا می کند و همچنین بنده از بندر تبن نیز بازدید داشته ام و نیاز است با کار کارشناسی و حضور برخی ادارات گمرک این بندر نیز فعال شود که این موضوع را نیز در راستای تامین معیشت مردم پیگیری خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه صنایع انرژی بر نیز موجب ایجاد اشتغال در پارسیان (گاوبندی) خواهد شد و در آینده برای آن مدیریت و هیئت مدیره مستقل تعیین خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1854

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge