امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

هرمزگان در تامين نيروي انساني متخصص خودكفا شده است

میناب نیوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت :  هرمزگان در تامين نيروي انساني متخصص خودكفا شده است.

  به گزارش میناب نیوز ، علي رئوفي در نشست مديران مراكز علمي كابردي منطقه پنج وزارت كشور شامل استان هاي هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان که در استانداری هرمزگان برگزار شد، در خصوص اهميت استان هرمزگان، بيان داشت : استان هرمزگان در شاه راه حياتي كشور در تنگه هرمز با هزار كيلومتر مرز آبي در كنار خليج فارس و درياي عمان قرار دارد و قرار گرفتن هرمزگان  در مسير ترانزيتي كريدر جنوب شمال و انجام 70 درصد مبالادات كالايي كشور از طريق بنادر تجاري و 22 بندر صيادي واقع در اين استان اهميت هرمزگان را در كشور دو چندان كرده است.

وی تصريح كرد: وجود منابع غني معدني نظير فولاد، آلمنيوم ، روي ،نفت و گاز  ومناطق ويژه اقتصادي نظير منطقه  ويژه اقتصادي و معدني خليج فارس ، منطقه ويژه اقتصادي كشتي سازي خليج فارس،  منطقه ويژه اقتصادي شهيد رجايي بزرگترين بندر تجاري اين در بندرعباس ، منطقه ويژه اقتصادي انرژي بر پارسيان و منطقه ويژه اقتصادي انرژي بر لاوان  هرمزگان به ويژه بندرعباس مركز آن را به عنوان پايتخت اقتصادي كشور تبديل كرده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع  استانداري هرمزگان بيان  داشت: جمعيت جوان  و پراكندگي  اين جمعيت به صورت مساوي در مناطق شهري و روستايي در هرمزگان شرايط مناسبي را براي توسعه اين استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اهميت تربيت نيروي انساني در مراكز آموزش علمي كار بردي، افزود: عامل تحرك و پويايي در هر سازماني نيروي متخصص و مبتكر آن است.

رئوفي با  انتقاد از كاربردي نبودن پژوهش ها، اظهار داشت: پژوهش مي تواند چاره ساز رفع مشكلات كشور در حوزه هاي مختلف باشد كه به توليد ثروت در جامعه ختم شود و چاپ مقالات در مجلات برتر دنيا تا زماني كه به توليد ثروت منجر نشود، پژوهش محسوب نمي شود. معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع  استانداري هرمزگان اضافه کرد: مراكز آموزش عالي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران رشد كمي مناسبي داشته اند و در شرايط حاضر بايد به سمت رشد كيفي مراكز آموزش عالي حركت كرد.

وی خاطرنشان كرد: به بركت انقلاب شاهد رشد  و توسعه مراكز آموزش عالي در تمامي مناطق كشور هستيم  و امروزه حتي دورترين مناطق كشور نظير بشارگرد به واسطه فراگير شدن مراكز آموزش عالي با نيروي متخصص بومي در اكثر حوزه ها اداره مي شوند و اين در صورتي است كه در قبل از انقلاب شاهد چنين چيزي نبوديم و اين همه پيشرفت و آباداني مرهون خدمات نظام جمهوري اسلامي ايران و از بركات حضرت امام راحل (ره)  ، مقام معظم رهبري و خون شهداست كه شامل مردم مناطق كمتر توسعه يافته شده و هرمزگان در شرايط كنوني از لحاظ تامين نيروي انساني متخصص در اكثر حوزه ها با كمترين مشكل روبروست.

رئوفي گفت: مركز علمي كاربردي استانداري هرمزگان در رشد و توسعه كمي و كيفي فارغ التحصيلان و هم كاركنان استانداري نقش بسزايي داشته است و در شرايط كنوني پرسنل استانداري هرمزگان از لحاظ برخورداري از تحصيلات عاليه در مقاطع كارداني ، كارشناسي ، كارشناسي ارشد و مقطع دكتري با رشد بسيار خوبي هستند كه با سال هاي گذشته قابل مقايسه نيست  و مركز آموزش علمي و كاربردي آينده درخشاني را پيشروي وزارت كشور با تربيت نيروهاي متخصص مورد نياز اين وزارتخانه قرار خواهد داد

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1914

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge