امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

آئین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان برگزار شد / استانداران باید تابع سیاست های دولت باشند

میناب نیوز : وزیر کشور با بیان اینکه دولت به طور جد به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: استانداران باید تابع سیاست های دولت باشند.  

  به گزارش میناب نیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز ظهر در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید این استان طی سخنانی اظهار داشت: جابجایی در عرصه مدیریت ها امری مرسوم و طبیعی است.

 وی در ادامه افزود: ما از یک عدم توازن و تعادل منطقه ای در گذشته رنج برده ایم که نتیجه آن مهاجرت ها، ایجاد کلانشهرهای بی قاعده و در ادامه شاهد بزهکاری ها در حاشیه شهرها و خالی شدن مناطق اصلی و از بین رفت ظرفیت ها شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی نیز ما درحوزه های سیاسی، امنیتی و دفاعی عملکرد و اقدامات بسیار خوبی داشته ایم تأکید کرد: ما اکنون هیچ مشکلی امنیتی در کشور نداریم، اقتدار ما قدرت بازدارندگی بسیار بالایی برای ما ایجاد کرده است.

 رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه در حوزه سیاسی وحدت، استقلال و آزادی و رأی مردم که حاکم بر همه انتخابات ها است افتخار بزرگی برای کشور در منطقه به شما ر می رود، افزود: هیچ کشوری در منطقه امکان رویارویی با ما را ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و اعتقادات دینی جوانان و مردم کشور نیز مبتنی بر یک اصول ثابت الهی است، گفت: در هیچ کجای جهان نیز مردمی همچون مردم ایران از نظر اعتقاد به مسائل دینی و مباحث و اصول الهی نداریم.

 وی با بیان اینکه خدمت رسانی بعد از انقلاب به شهادت همه از یک پیشرفت بسیار بالایی برخوردار بوده که هم اکنون در تمامی مناطق به طور متوازن از امکانات آب و برق و گاز و تلفن و جاده برخوردار است و آن هم به دلیل آن است که هم مجریان و هم ناظران به عنوان نمایندگان مردم در این مسیر کار کرده اند اما در حوزه اقتصادی نیز آنچه که در شأن مطالبه مردم بوده باید بیش از گذشته تلاش کنیم هر چند پس از انقلاب نیز اقدامات بسیار خوبی برداشته شده و قابل مقایسه با گذشته نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را اولویت اول کشور در سال های اخیر مطرح کردند، گفت: دولت به طور جد به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و از همین رو باید مدل توسعه نیافتگی مناطق با ایجاد توازن و تعادل در دستور کار قرار بگیرد و دولت یازدهم در چها رسال گذشته تلاش کرده است تا این امور محقق شود و همه دستگاه ها نیز او را کمک کرده اند؛ به طوری که اکنون  تورم 40 درصدی در سال 92 به تورم تک رقمی و رشد اقتصادی منفی 6 درصد در سال 92 تبدیل به رشد مثبت 2 رقمی شده است و این کار جز با همکاری مردم و لطف خدا و تلاش مسئولان امکان پذیر نبود.

 رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه همگرایی و همدلی مسئولان می تواند باعث پیشرفت و توسعه استان و کشور شود، ادامه داد: حفظ و تقویت انسجام و ظرفیت داخلی یکی از سیاست های مهم دولت بوده و خود را بر افزایش این اصل مقید می داند.

وی با اشاره به شرایط امنیتی خوب ایران درمنطقه خاطرنشان کرد: ما از نظر امنیتی مشکلی نداریم اما تهدیدات بسیاری داریم بنابراین حفظ وحدت و انسجام امری ضروری و واجب است و می توان تهدیدات را با حفظ وحدت و انسجام پشت سر گذاشت و رفع کرد.

وزیر کشور تأکید کرد: استانداران باید تابع سیاست های دولت باشند و مبنای برنامه ها و اقدامات شان باید بر اساس سیاست های دولت باشد و البته این را هم باید بدانیم که مردم محور اصلی همه امورند و هر چه که در توان داریم باید برای افزایش رفاه و خدمت به آنان به کار بگیریم لذا مردم را نباید فقط در قالب برگه های رأی و شعار ببینیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده آگاهی، شعور و درایت و فهم و بالندگی مردم به گونه ای افزایش یافته که آنها همواره بهترین مسیرها را و بهترین انتخاب ها را برگزیده اند و مغلوب شعارها نشده اند.

وی گفت: باید با مردم با شهامت ، صداقت، حق طلبی و عدالت رفتار کنیم و اگر مدیری هم جابجا می شود باید نقاط قوت گذشته را تقویت کرده و نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کند، هیچ ادعایی نیست که مدیران هیچ نقصی ندارند لذا این جابجایی ها هم در جهت تقویت نقاط مثبت و رفع کم و کاستی ها انجام می شود.

استاندار در صورتی موفق خواهد بود که ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه چتر پدرانه خود را بر سر همه مسئولان و مدیران بگستراند.

همچنین استاندار موفق نخواهد شد مگر آنکه نمایندگان مجلس در ابعاد مختلف از استاندار حمایت کنند و همچنین استاندار نیز باید با روحیه جهادی، تعامل، گذشت و ایثارگری به همه احترام گذاشته و از همه نیروها استفاده کند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2305

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge