امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

باید به سمت شیرین کردن آب دریاها در هرمزگان برویم / احداث جاده ساحلی گام خوبی برای رونق گردشگری در هرمزگان است

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت :  باید به سمت شیرین کردن آب دریا در هرمزگان برویم. 

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در دومین گردهمایی استانداران ادوار استان هرمزگان اظهار کرد : از ظرفیت ساحل جنوب نتوانسته ایم استفاده کنیم و فشار گردشگری بر سواحل جنوب کشور است.

وی با بیان این مطلب که توسعه‌ی زیرساخت ریلی و توسعه‌ی آزادراه ها در دستور کار ما قرار دارد افزود : جاده ی ساحلی از خوزستان تا سیستان و بلوچستان کشیده خواهد شد که از هرمزگان نیز می گذرد و این گام خوبی در راستای رونق گردشگری است.

استاندار هرمزگان گفت: منطقه ویژه پارسیان می تواند استان هرمزگان را متحول کند و البته بنادر فعلی ما نیز در کشور جایگاه ویژه ای دارند.

وی تصریح کرد : نیروگاه برق در شهرستان سیریک به زودی شروع به کار خواهد کرد و توسعه ی استان را تسهیل می کند.

همتی افزود : صنایع فولادی استان ظرفیت بزرگی است و ما در کارگروه فولاد به دنبال تکمیل زنجیره ی فولاد در هرمزگان هستیم تا هرمزگان در زمینه فولاد و آلومینیوم به قطب کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بخش کشاورزی استان هرمزگان رونق خوبی دارد اظهار کرد: اما در باغات خرما، لیمو ترش، نارنگی خسارات زیادی وارد شده که به دنبال نوسازی و احیای باغات باید باشیم .

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت : توسعه ی گلخانه ها از زمان استاندار  قبل شروع شده و من نیز این راه را ادامه خواهم داد تا استفاده بهینه از آب صورت بگیرد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود در این خصوص تصریح کرد : از آب سدهای هرمزگان برای شرب استفاده شده و همین سبب فرونشست مناطقی مانند دشت میناب شده و حساسیت های اجاماعی نیز به وجود آورده که باید به سمت شیرین کردن آب دریاها در هرمزگان برویم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2382

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge