امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

دشت میناب از دشت های بسیار مهم هرمزگان است/ بهبود دشت میناب برای بنده بسیار مهم است

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: دشت میناب از دشت های بسیار مهم هرمزگان است.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در مراسم تجليل از توليدكنندگان برتر بخش كشاورزي استان هرمزگان كه همزمان با هفته جهاد كشاورزي برگزار شد، با اشاره به نقش مهم و استراتژيك بخش كشاورزي در تامين امنيت غذايي كشور، اظهار كرد: كشور ما و به خصوص استان هرمزگان با پديده خشكسالي مواجه است كه با توجه به وابستگي كشاورزي و تامين امنيت غذايي به آب بايد اين بخش مهم و استراتژيك را به شكلي راهبري كنيم كه تحت تاثير اين پديده با ضعف رو به رو نشود.

وي كشاورزي را يكي از بخش هاي مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: بايد چشم اندازي روشن و برنامه اي دقيق براي اين بخش داشته باشيم تا بتوانيم با ارتقا بهره وري توليدات كشاورزي را افزايش دهيم كه اين امر نيازمند هماهنگي و شناخت دقيق نسبت به اين مقوله است.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه سياست دولت افزايش بهره وري در سطح كشت موجود در بخش كشاورزي است، تصريح كرد: هرمزگان در حوزه آبياري قطره اي از استان هاي پيشتاز است به شكلي كه از 160 هزار هكتار اراضي كشاورزي اين استان، بيش از 100 هزار هكتار تحت آبياري قطره اي قرار گرفته است.

همتي ادامه داد: برنامه ريزي داشته ايم كه 200 طرح آبخوان داري و آبخيزداري چند منظوره در هرمزگان با تكيه بر جوامع محلي در سال جاري اجرايي شود كه حفظ خاك، تامين آب شرب روستاها، تغذيه دشت ها، جلوگيري از فرسايش خاك و پر كردن حجم مفيد سدها با مهار روان آب ها از اهداف اين طرح است.

 وي با بيان اينكه تا پايان برنامه ششم توسعه بايد پنج هزار هكتار گلخانه كشت محصولات كشاورزي در هرمزگان راه اندازي شود، اضافه كرد: اين گلخانه ها با مصرف آب كمتر محصولات با كيفيت توليد مي كنند و بايد رويكرد خود را به سمت توسعه گلخانه ها قرار دهيم.

استاندار هرمزگان خواستار ايجاد تشكلي حرفه اي و تخصصي براي هدايت و بازاريابي داخلي و خارجي جهت فروش فرآورده ها و محصولات كشاورزي توليدي هرمزگان شد و بيان داشت: براي تحول در اقتصاد و زندگي روستائيان بايد در بخش كشاورزي به طور جدي گام برداريم و برنامه هاي آموزشي و توجيهي در اين بخش داشته باشيم.

 همتي با تاكيد بر اينكه مديريت عالي استان هم به مقوله تامين آب شرب و هم آب كشاورزي توجه دارد، اظهار کرد : در اين دولت به طور جدي پيگير راه اندازي آب شيرين كن ها در استان هرمزگان هستيم كه بخشي از آن در سال جاري افتتاح مي شود.

 وي دشت ميناب را از دشت هاي بسيار مهم استان برشمرد و با تاكيد بر اينكه بهبود وضعيت دشت ميناب براي بنده بسيار مهم است، خاطرنشان كرد: با راه اندازي آب شيرين كن ها به تدريج استفاده از آب سد ميناب براي تامين آب بندرعباس كاهش خواهد يافت.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2555

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge