امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

شهرستان میناب را به عنوان شهرستان ملی صنایع دستی معرفی می کنیم / عملیات احداث بیمارستان دوم میناب به زودی آغاز می شود

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: شهرستان میناب را به عنوان شهرستان ملی صنایع دستی معرفی می کنیم.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در جمع مردم شهرستان میناب در مسجد کرگان میناب با اشاره به بازارچه ملوانی در تیاب میناب اظهار کرد: این کار الگوی خوبی در این نقطه از شهرستان میناب است و در کرگان میناب نیز به زودی بازارچه ملوانی راه اندازی می کنیم.

وی افزود: 8 نقطه جدید در استان هرمزگان به عنوان مرز رسمی مصوب  شده است که یکی از نقاط در کرگان شهرستان میناب است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: یکی از برنامه ها برای ایجاد اشتغال پایدار در استان هرمزگان وبه ویژه شهرستان میناب ،قانونمند کردن فعالیت ملوانان است.

وی افزود: استان هرمزگان با دارا بودن تقریبا 800 لنج در واقع به 800 گروه صادراتی و صادار کننده صنایع دستی و محصولات محلی و دیگر محصولات در هرمزگان تبدیل می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: معافیت کالای ملوانی از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است و همچنین کالاهای مازاد بر کالای ملوانی از تخفیفات 20 در صدی گمرکی برخودار می شوندو سوخت شناورها در مرز آبی ایران با قیمت داخلی می باشد.

وی افزود: یکی از اهداف این کار، که با صادرات و واردات  قانونی صورت می گیرد تامین معیشت مردم در شهرستان میناب است که بر زندگی مردم در این شهرستان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتغال پایدار و احداث سایت های پرورش میگو در شهرستان میناب تاکید کرد: فردی که توان مالی برای سرمایه گذاری داشته باشد زمین به آن واگذار شود.

وی افزود: سرمایه گذار داخلی و خارجی که اعلام آمادگی کند زمین واگذار می شود زیرا اشتغال آن برای نیروی محلی و همچنین بسته بندی ، فراوری و صادرات آن برای مردم محلی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اگر یک سرمایه گذار بومی و یک سرمایه گذار غیر بومی و هر دو توان سرمایه گذاری را داشته باشند اولویت با بومی خواهد بود.

وی همچنین گفت: با ایجاد سایت های پرورش میگو در کرگان میناب بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم در این مزارع پرورش میگو مشغول به کار خواهند شد.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه مردم شهرستان میناب در موضوع آب گفت:برنامه ریزی ها به گونه است که در آینده از سد ها و رواناب ها برای کشاورزی و باغداری استفاده کنیم و از آب شیرین کن ها برای تامین آب شرب استفاده شود.

وی افزود: در همین راستا به زودی فاز اول آب شیرن کن بندرعباس افتتاح می شود و همچنین فاز اول نخستین آب شیرین کن شهرستان میناب با ظرفیت 3 هزار متر مکعب و با اعتبار 20 میلیار تومان به کمک بخش خصوصی و دولتی در کرگان میناب به زودی به بهره برداری می رسد که می تواند آب 10 روستای غرب میناب را تامین کند و به همین مقدار از برداشت آب از چاهها و دشت میناب کاهش می یابد.

همتی همچنین گفت: با احداث آب شیرین کن در شهرستان سیریک نیز در آینده برداشت آب از چاهها شهرستان میناب برای انتقال به این شهرستان قطع می کنیم و خواستار صرفه جویی مردم در مصرف آب و برق شدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اظهار کرد: در این سفر بیمارستان 160 تخت خوابه میناب ،برای مرکز شرق هرمزگان مصوب شد که به زودی عملیات این بیمارستان آغاز خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهرستان میناب را به عنوان شهرستان ملی صنایع دستی در کشور و درآینده جهانی معرفی می کنیم و حصیر بافی و سایر صنایع دستی میناب ظرفیت مناسبی در این زمینه هستند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2565

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge