امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

نیازسنجی صحیح مهم ترین اولویت حوزه مطالعه و کتاب است

 میناب نیوز:نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس با حضور در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تجلیل از مؤلفان و کتابداران گفت: نیازسنجی صحیح مهم ترین اولویت حوزه مطالعه و کتاب است.

به گزارش  میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: ضمن تأکید بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی در اسلام و قرآن که یگانه کتاب آسمانی است در سوره های و آیه ها ی متعددی بر اهمیت خواندن و دانش آموختن اشاره و اصرار شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به وضعیت مطالعه و کتابخوانی در استان اشاره کرد و علی رغم آن چه بیان می شود مردم به مطالعه علاقه بسیار دارند اما کتاب های ارائه شده در کتابخانه ها و سایر مراکز دیگر مطابقت چندانی با نیازهای مردم ندارد.

وی اظهار داشت: در بازدیدهایی که از کتابخانه های سطح شهر به ویژه روستاها داشته ام مشاهده کردم که کتاب پاسخ گوی نیاز آن منطقه نیست و جای آن کتاب ها در جای دیگر است.

وی بر نیازسنجی دقیق در حوزه توزیع کتاب تأکید کرد و یادآور شد: تنها راه افزایش استقبال مردم از مراکز مطالعاتی به ویژه کتابخانه ها علاوه بر ایجاد فضای مناسب و آرام بخش برای مطالعه، کتاب های مورد نیاز آن ها که از طریق فرم های نیازسنجی اخذ شده است تهیه شود.

آیت الله غلامعلی نعی آبادی به ایجاد کتابخانه های تخصصی اشاره کرد و گفت: در کتابخانه حوزه علمیه خواهران بالغ بر ۲۰ هزار جلد کتاب دینی، قرآنی و معنوی وجود دارد که می تواند پاسخگوی نیازهای دینی هر مخاطبی باشد و لازم است کتابخانه های دیگر با رویکردهای تخصصی در حوزه های هنری، ادبیات، کمک آموزشی، دانشگاهی و … راه اندازی شود.

امام جمعه بندرعباس نبود کتابفروشی وسیع و کامل را یکی دیگر از مشکلات حوزه مطالعه در هرمزگان دانست و افزود: هر چند در حوزه های اقتصادی و تجاری هر نوع کالا و امکاناتی در هرمزگان قابل دسترسی است اما در حوزه کتاب به سختی منابع مورد نیاز و به روز قابل تهیه می باشد و باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 295
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge