امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

کلیات طرح جامع توسعه مکران به تصویب رسید

میناب نیوز : در چهارمین جلسه شورای توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهور،‌ طرح جامع و برنامه توسعه منطقه مکران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

به گزارش میناب نیوز ، محمد مخبر در چهارمین جلسه شورای توسعه سواحل مکران، مکران را منطقه فرصت‌ها خواند و برنامه ریزی برای توسعه این منطقه با محوریت و فعال کردن مردم طبق یک نقشه و سند آمایش سرزمینی بر اساس اسناد بالادستی را ضروری خواند.

وی تاکید کرد: ایجاد ۲۷ شهر و نقطه جدید ساحلی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برای فعالسازی اقتصاد دریامحور است که از این تعداد حدود ۱۰ شهر در منطقه مکران قرار دارد و می تواند بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری توسط شرکت های داخلی و خارجی فراهم آورد.

در این جلسه که وزرای نفت،‌ جهاد کشاورزی،‌ نیرو و راه و شهرسازی،‌ دبیر هیات دولت،‌ معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ دبیر شورای توسعه سواحل مکران و نمایندگان دستگاه های ذیربط اجرایی و دولتی حضور داشتند،‌ گزارشی از طرح جامع و برنامه توسعه ۵ ساله مکران ارائه شد.

طبق این گزارش توسعه منطقه مکران با دیدگاه آباد سازی سواحل،‌ توسعه دریا محور و نگاه راهبردی به مناطق دریایی دیده شده است که این طرح ۵ ساله توسعه براساس بررسی اسناد فرادستی همانند طرح آمایش سرزمین،‌ طرح آمایش استان های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، ‌طرح توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران و سند طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران تهیه شده است.

بر این اساس بارگیری و انتقال ۱۵ میلیون تن کالا در سال در مسیر کریدور های بین المللی،‌ گسترش سکونتگاه ها و شهرهای موجود و ایجاد شهرهای جدید به میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، گسترش زیرساخت های فرهنگی و آموزشی،‌ تولید و انتقال ۱۷ هزار مگاوات برق،‌ تامین و انتقال ۳ میلیون متر مکعب آب شرب کشاورزی و صنعتی،‌ ایجاد ۴۰۵۰ تخت درمانی و ایجاد ۵ منطقه پیشران اقتصادی در سواحل و توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشمی‌،‌ معدنی و گردشگری،‌ شیلات و کشاورزی،‌ کشتی سازی و پشتیبانی بندری،‌ صنایع الکترونیک و حمل و نقل از جمله اهداف برنامه ۵ ساله سواحل مکران است.

گفتنی است طرح توسعه سواحل مکران در این جلسه پس از بحث و بررسی در کلیات مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط نظرات اصلاحی خود را ظرف دو هفته آینده اعلام کنند و این سند در کمیته ای با حضور مقامات تعیین شده نهایی و سپس ابلاغ شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پس کرانه با محوریت ساخت بزرگراه و محور ساحلی،‌ توسعه فرودگاه‌ها و تکمیل خطوط ریلی خصوصا خط ریلی چابهار ـ زاهدان برای اتصال به شبکه ریلی کشور تسریع صورت پذیرد.

به گزارش میناب نیوز ، آغاز عملیات احداث فرودگاه میناب در مکان جدید ، بندرگاه میناب ،منطقه ویژه اقتصادی میناب، بیمارستان تامین اجتماعی میناب و راه آهن ساحلی سواحل مکران از بندرعباس تا جاسک بخشی از خواسته های به حق مردم شهرستان بندری میناب است .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3749

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge