امروز: چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 برابر با 01 می 2024

روش استاد شاگردي نوين زمينه ساز اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در هرمزگان

میناب نیوز:روش استاد شاگردي نوين زمينه ساز اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در هرمزگان دستورالعمل آموزش به روش استاد-شاگردي نوين با هدف اجرايي نمودن سياستهاي كلي اشتغال از سوي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي براي اقدام ابلاغ گرديد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان هرمزگان، مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: روش استاد-شاگردي نوين يكي از روشهاي آموزش فني و حرفه اي است كه طي آن شايستگي هاي مربوط به يك شغل از استادكار به شاگردطي يك دوره آموزش در محل اشتغال استادكار منتقل مي گردد.

عزت اله اردشيري افزود:دستورالعمل آموزش به روش استاد – شاگردي نوين با رويكرد ايجاد بسترهاي لازم براي اشتغال مولد و پايدار مطابق با فناوريهاي روز و همچنين استمرار و تثبيت مشاغل موجود و مورد نياز جامعه بويژه در مشاغل خانگي و سنتي با استفاده از ظرفيت بخش هاي غير دولتي اجرا خواهد شد.

وي اذعان كرد: هدف ما در اين روش توسعه آموزش هاي مهارتي است.كسب تجربه و آشنايي با محيط كار واقعي براي ورود به عرصه اشتغال و كارآفريني ،ارتقاي توانمنديهاي حرفه اي با توجه به نياز بازار كار و حفظ و تقويت مشاغل سنتي و صنايع دستي از اهداف روش استاد شاگردي است.

مهندس اردشيري با بيان اين مطلب اضافه كرد: حركت به سمت كاهش تصدي گريهاي دولت و استفاده حداكثري ازظرفيت بخش هاي غير دولتي در ارائه آموزش هاي مهارتي و به روز كردن استاندارهاي آموزشي از اهداف ما در اين طرح است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت:در اين روش شاگرد،استادكار و كارگاه تعريف شده اند.قدمت اين روش به قرنها پيش برميگردد و از زمانهاي قديم صنعت ايران از طريق استاد شاگردي به نسلهاي بعدي منتقل مي شده است. آشنايي با محيط واقعي كار از مزاياي اين طرح براي يك شاگرد است و با همه اصول و روشهاي كار به طور عملي آشنا مي شود.

اردشيري افزود: ظرفيت بسيار بالاييدر اصناف براي اجراي اين روش وجود دارد چرا كه اصناف در تمام نقاط كشور پراكنده اند .

بنابراين در مناطقي كه مركز آموزش فني و حرفه اي مجود ندارد باز هم ميتوان با استفاده از اين ظرفيت آموزشهاي فني و حرفه اي را منتقل كرد.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي اعلام كرد : در سالجاري تعهد داريم 1991 نفر را در 8 شهرستان استان با اين روش آموزش دهيم كه 1000 نفر آنان در بندرعباس خواهند بود.

عزت اله اردشيري اظهار داشت : قرار است اطلاع رساني وسيعي به اصناف ، اتحاديه ها هاي اصناف صورت پذيرد.

سپس با اعلام ظرفيت پذيرش اصناف ،كارآموزان فني و حرفه اي به آنان جهت آموزش معرفي ميشوند.

وي گفت : در هر استان كميته اي متشكل از اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي ،مجامع امور صنفي ،اداره كل آموزش فني و حرفه اي و خدمات فني تشكيل ميشود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1088

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge