امروز: چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

علم بايد در خدمت توسعه همه جانبه كشور و استان هرمزگان باشد

میناب نیوز :عباس مومن آبادي در ديدار رئيس و چند تن از مديران دانشگاه هرمزگان ضمن قدرداني از زحمات انجام شده در اين دانشگاه افزود :خروجي مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها بايد مسير توسعه و سازندگي علمي كشور را تقويت و تسريع كند و اين هدف زماني عملي مي شود كه سطح علمي و جايگاه دانشگاه هرمزگان ارتقاء يابد .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي اداره كل بازرسي استان هرمزگان ، عباس مومن آبادي با اشاره به ايجاد رشته هاي دانشگاهي متناسب با نياز استان ، خاطر نشان كرد :استان هرمزگان دوران توسعه را طي مي كند و نياز است رشته هاي دانشگاهي متناسب با نياز استان انتخاب شود ، اگر در رشته اي فارغ التحصيل بيش از نياز داريم ، آن را متوقف و رشته هاي جديدي را جايگزين كنيم .

مشاور رييس سازمان بازرسي كل كشور افزود : نيروهايي بايد در دانشگاه هاي هرمزگان تربيت شوند كه نياز استان را برآورده كنند .

وي تصريح كرد :تربيت و پرورش نيروهاي متخصص از وظايف اصلي مراكز آموزش عالي و به ويژه دانشگاه هرمزگان است و بايد در اين راه بيش از گذشته تلاش شود .

اين مقام مسئول با بيان اينكه مدرك گرايي آفت جامعه است ، يادآورد شد : بايد دست اندركاران دانشگاه ها فرهنگ ارتقاء سطح علمي جامعه و دانشجويان را جايگزين مدرك گرايي نمايند .

وي خواستار فرهنگ سازي در اين زمينه شد . وي تحقق اين را شرايط مستلزم فراهم كردن حداقل امكانات آموزشي و رفاهي براي دانشجويان و اساتيد دانشگاه دانست و گفت : استفاده از فضاهاي مناسب آموزشي ، اداري و خوابگاه و نيز امكانات رفاهي و معيشتي مناسب و ايجاد فضاي با نشاط مي تواند زمينه رسيدن به اين هدف را فراهم كند .

بازرس كل استان هرمزگان با انتقاد از مكان يابي دانشگاه هرمزگان به دليل بعد مسافت تا شهر بندرعباس افزود : اگر اين مركز دانشگاهي درمحدوده شهر يا حداقل در ساحل شرقي بندرعباس احداث مي شد ، مشكلات امروزي به حداقل مي رسيد .

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت : بايد تلاش شود تا بخش خصوصي در ساخت خوابگاه و مراكز خدماتي و تفريحي در جنب دانشگاه هرمزگان سرمايه گذاري كند . مومن آبادي ادامه داد : مديران دستگاه ها بايد به دنبال جذب سرمايه گذار باشند نه اينكه در اتاق كار نشسته و منتظر سرمايه گذار باشند ، در برخي موارد ديده شده كه مديري مدت ها يك سرمايه گذار را معطل نگه مي دارد كه اين كار در تضاد با توسعه است .

وي با اشاره به حجم زياد دانشجويان ايراني در خارج از كشور و مشكلاتي كه براي آنها ايجاد شده است ،خواستار ايجاد نمايندگي دانشگاه هاي معتبرخارجي در قشم و كيش شد و افزود : بايد موانع تحصيل داوطلبان مقاطع بالاتر را رفع كرد تا در دانشگاه هاي كشور و استان ادامه تحصيل جوانان فراهم شود.

مومن آبادي با انتقاد از عدم حذف كنكور اظهار داشت : هر قدر اين مانع در مسير ادامه تحصيل جوانان ادامه يابد ما شاهد مهاجرت تعداد بيشتري از آنها به خارج از كشور هستيم.

وي با وارد دانستن گلايه اساتيد محترم دانشگاه ، فراهم كردن شرايط براي خانه دار شدن آنها را حداقل وظيفه مسئولان دانست و اظهار اميدواري كرد اين مشكل هم بر طرف شود.

اين مقام مسئول مطالبه دانشجويان مستقر در خوابگاههاي داخل شهر بندرعباس براي حركت سرويسها از جلوي خوابگاهها را منطقي دانست و پيشنهاد كرد مبداء حركت سرويسها به جاي يك نقطه از شهر بندرعباس به سه نقطه افزايش يابد تا مشكل اين عزيزان به حداقل برسد.

وي با اشاره به همكاري مشترك دانشگاه هرمزگان و اداره كل بازرسي استان خاطر نشان كرد : اساتيد محترم دانشگاه ها با عضويت دركميسيون هاي علمي و تخصصي ما مي توانند نقش موثري داشته باشند .

بازرس كل استان هرمزگان همچنين گفت : برنامه هاي پژوهشي و مطالعات علمي در دستور كار بازرسي قرار دارد و ما آماده انعقاد قرارداد با دانشگاه هرمزگان هستيم .

وي با تاكيد بر هدفمند شدن پايان نامه هاي دانشجويي و طرحهاي پژوهشي متناسب با نياز استان و كشور ، از آمادگي اين اداره كل در راستاي همكاري همه جانبه با دانشگاه هرمزگان خبر داد .

در اين ديدار دكتر نوحه گر رئيس دانشگاه هرمزگان گزارش مشروحي از مسائل ، مشكلات و اقدامات انجام شده در راستاي افزايش فضاهاي آموزشي ، خوابگاهي و رشته هاي دانشگاهي را با اطلاع مشاور رئيس سازمان و بازرس كل استان رساند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1089

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge