امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 06 می 2024

افتتاح شبکه لرزه نگاری میناب

میناب نیوز:با حضور رئیس مرکز لرزه نگاری کشور شبکه لرزه‌نگاری میناب افتتاح شد.

به گزار ش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ظهر پنجشنبه با حضور رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور و معاون عمرانی استاندارهرمزگان شبکه لرزه‌نگاری میناب به بهره‌برداری رسید.

این شبکه با اعتباری بالغ بر 200 هزار دلاراز محل اعتبارات ستاد بحران استان و دانشگاه تهران امروز رسماً آغاز به کار کرد. گفتنی است، این شبکه با همکاری مرکز لرزه‌نگاری کشور و استانداری هرمزگان از سال 89 شروع به ارائه خدمات نموده و طی این مدت توانسته در منطقه جنوب کشور خدمات خوبی را ارائه دهد و در حال حاضر با بهره‌برداری از ساختمان و تجهیزات مربوط به آن این شبکه رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور درخصوص معرفی فعالیت‌ها و چگونگی دریافت و ارسال اطلاعات در این شبکه گفت: در هر ایستگاه یک سنسور متصل به زمین و یک دستگاه دیجیتایزر برای دریافت اطلاعات سنسور به نام طاروس وجود دارد. دکتر میرزایی اظهار داشت: این دستگاه لرزه‌های دریافتی از سنسور را که به صورت سه مولفه‌ای می‌باشد از آنتن رادیویی به مرکز شبکه ارسال می کند.

وی ادامه داد: پس از دریافت و پردازش اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار دیگری به نام اطلس مکان و زمان زلزله توسط کارشناسان مربوطه ثبت می‌شود و برای دقت بالا و بهتر ثبت شدن این اطمینان از طریق اینترنت به مرکز لرزه‌نگاری وصل می‌شود.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور ادامه داد: این شبکه فقط برای استان هرمزگان نیست و تاثیر بسزایی در مدیریت جنوب کشور و کشورهای همجوار استان دارد. میرزایی اظهار داشت: خدمات شبکه لرزه‌نگاری میناب توسط سه کارشناس به صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار نیز در این مراسم ابراز داشت: در دقایق اولیه زلزله، نجات جان انسانها بسیار حیاتی است که در صورت اطلاع‌رسانی سریع و به موقع می‌توان افراد بیشتری را نجات داد.

مهدی رضایی سردره ابراز داشت: امروزه مدیریت بحران به گونه‌ای عمل می‌کند که سرعت اطلاع‌رسانی و اعتبار در آن تاثیر بسزایی دارد و این مرکز لرزه‌نگاری با توجه به اتصال ماهواره‌ای و زمینی میزان امنیت آن ارتقا می‌یابد.

گفتنی است، استان هرمزگان دارای سه ایستگاه لرزه‌نگاری کوه گنو در شمال، کوه نیان در شرق و کوهستک در جنوب استان است

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1102

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge