امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 06 می 2024

کمبود آب شرب در بندرعباس و فشار مضاعف برداشت بی‌رویه آب از سد میناب

میناب نیوز:آب شیرین‌ کن‌ ها هنوز کام بندرعباس را شیرین نکرده‌اند .

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت نماینده بندرعباس،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم ضمن اظهار نگرانی از کمبود آب شرب در بندرعباس و فشار مضاعف برداشت بی‌رویه آب از سد میناب، گفت: پروژه نصب آب‌شیرین‌کن‌ در بندرعباس هنوز معطل مانده است.

منصور آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نصب دستگا‌های آب شیرین کن، به کمبود آب مصرفی در شهر بندرعباس به عنوان معضلی که از گذشته وجود داشته و همچنان حل نشده باقی مانده است اشاره کرد و افزود: بندرعباس شهر صنعتی است که در حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد لذا به آب بیشتری نیاز دارد.

نماینده بندرعباس،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس با یادآوری این تصمیم مبنی بر شیرین کردن آب دریا به منظور تأمین آب شرب شهر بندرعباس تصریح کرد: برای شیرین‌کردن آب دریا بخش خصوصی و دولتی اقدام کرده‌اند.

وی ضمن ابراز تأسف از این‌که اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است، گفت: بخشی از این پروژه شامل یک میلیون متر مکعب آب شیرین و بخش دیگر آن حدود ۱۰۰ هزار متر مکعب وسعت دارد. عضو کمیسیون عمران مجلس با این توضیح که دولت قرار است به صورت تضمینی آب شیرین شده را خریداری کند، افزود: در طرح یک میلیون متر مکعبی آب شیرین کن قرار است ۷۰ درصد به استان کرمان و ۳۰ درصد به استان هرمزگان اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: طرح یک میلیون متر مکعبی آب شیرین‌کن قرار است توسط بخش خصوصی و طرح ۱۰۰ هزار متر مکعبی نیز توسط دولت اجرایی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این انتظار که هر چه سریعتر باید این پروژه به اتمام برسد، گفت: یکی از دلایل نگرانی‌های موجود برداشت آب از سد میناب است که نیاز بخش کشاورزی و شرب منطقه میناب را تأمین می‌کند.

نبود آب شرب در بندرعباس فشار سد میناب را مضاعف کرد

آرامی ادامه داد: در حال حاضر عمده آب مورد نیاز شهر بندرعباس نیز از سد میناب تأمین می‌شود لذا تذکر سایر نمایندگان استان هرمزگان درست بوده است.

نماینده بندرعباس،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم تأکید کرد: باید سریعترنسبت به نصب آب شیرین‌کن‌ها اقدام شود تا به دلیل برداشت بیش از حد آب، فشار به سد میناب و مردم آن منطقه وارد نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان این‌که یک سال از آغاز پروژه گذشته ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، تأکید کرد: باید دولت هر چه سریعتر اقدام کند تا آب شیرین‌ در کانال‌های شهر بندرعباس روان شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1112

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge