امروز: سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 برابر با 13 می 2024

ساماندهی شناورهای فاقد هویت از اولویت‌ها در هرمزگان است

میناب نیوز:معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: ساماندهی شناورهای فاقد هویت از جمله اولویت های مهم و اساسی در هرمزگان است.

به گزارش میناب نیوز به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، گل‌محمد بامری با اشاره به طرح ساماندهی و استانداردسازی شناورها و جمع‌آوری شناورهای بی‌هویت در سواحل و آب‌های هرمزگان، اظهار داشت: اجرای این طرح از برنامه‌های مهم استانی در هرمزگان است.

وی ادامه داد: در تمامی کشورهایی که از نعمت دریا بهره‌مند هستند الزاماتی را برای شناورها و تردد آنها در نظر گرفته‌اند که از آن جمله دارا بودن شناسنامه شناور، اخذ مجوزهای ورود و خروج از بندرگاه‌ها، پلاک برای هر شناور، اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای ایمنی، شناسنامه دریانوردی و انتظامی و سایر موارد است.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری هرمزگان با بیان اینکه این نوع ساز و کار تاثیر بسزایی در ساماندهی و کنترل ترددها دارد اظهار امیدواری کرد اجرای طرح مذکور بیش از پیش ناوگان شناوری استان را سامان بخشد.

وی از انضباط بخشی تردد شناورها در دریا، تعیین محل‌های مجاز توقف و پهلوگیری شناورها، هدایت شناورها به مسیرهای معین و مجاز دریایی، نظارت، کنترل و هدایت مسیرهای ورود و خروج شناورها، استاندارسازی و رعایت ایمنی سفر، ایجاد بانک اطلاعات شناورها، شناسایی و مراقبت بر کارگاه‌های ساخت شناور از نظر ایمنی و دارا بودن مجوز، جمع‌آوری شناورهای غیراستاندار و مستهلک از چرخه فعالیت به عنوان مهم‌ترین اهداف طرح ساماندهی شناورهای استان هرمزگان نام برد.

بامری با اشاره به هم‌مرز بودن هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج فارس و دارا بودن 14 جزیره مسکونی و غیر مسکونی و وجود دو منطقه آزاد کیش و قشم در گستره جغرافیایی این استان گفت: این موقعیت مهم هرمزگان را به عنوان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در ساحل جنوبی کشور تبدیل کرده است و همین امر باعث شده بیش از 12 هزار شناور سبک و سنگین صیادی، مسافری، باری، تفریحی در حال تردد اقدام جابه‌جایی کالاها و مواد سوختی قاچاق در این مسیر کنند.

بامری اظهار داشت: کشورهایی که از نعمت دریا بهره‌مند هستند بایستی برای تردد‌های دریایی خود الزاماتی را برای خود داشته باشند و در استان هرمزگان به دلیل وجود 12 هزار شناور در دریا این کار باید باید حساسیت و مراقبت بالایی انجام شود که تصمیمات شورای تامین استان و حمایت و تاکید استاندار از طرح ساماندهی شناورها باعث شده طرح با جدیت دنبال و اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد لذا در همین جا از تمامی افرادی که تاکنون موفق به دریافت مجوز قانونی نشده با مراجعه به مراجع ذی‌صلاح قانونی نسبت به دریافت مجوز تردد اقدام کنند در غیر این صورت بر اساس ضوابط و مقررات قانونی نسبت به توقیف شناور آنان اقدام خواهد شد.

بامری با اظهار امیدواری از ساماندهی شناورهای مسافربری بر ساماندهی مطلوب دیگر شناورها که از تاکیدات استاندار هرمزگان است اشاره و از جمع‌آوری شناورهای بدون صاحب در محلات ساحلی، برخورد و توقیف شناورهای بدون مجوز، توقیف شناورهای حامل سوخت قاچاق، استانداردسازی شناورها، نظارت بر امر ساخت شناورها و پلاک‌گذاری را از مهم‌ترین برنامه‌های کارگروه ساماندهی شناورهای استان نام برد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1174

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge